Connect with us

Transport

Regula manööver ehmatas reisijaid

Pühapäeva, 12. mai õhtul kella 19 ajal hakkas parvlaev Regula jõudma Rukkirahu kanalisse kui äkki juhtus midagi ootamatut.
Ilm oli rahulik, meri vaikne. Reisija, kes oli laeva pardal, kirjeldas, kuidas äkitselt kaldus laev tugevasti pakpoordi ja hakkas end tagasi Hiiumaa suunas keerama. Manööver tehtud, lisas laev tublisti hoogu. Veidi Rukkirahust eemal, keeras laev end taas vööriga Rohuküla suunas ja jäi paigale.
Sündmus tekitas laevalolijais üksjagu küsimusi, kiirustati laevatekile toimunut vaatama. Selgus, et kitsukeses Rukkirahu kanalis juba oli üks laev – vastu tuli kaubalaev Panta Rhei, millel lastiks ümarpalk ja ahtris lehvimas Hollandi lipp.
Reisija rääkis, et Regula kapten vabandas reisijate ees, et sadamasse saabumine hilineb. Hilinemine oli siiski napp, vaid viis-kuus minutit.
OÜ Väinamere Liinid teenindusjuht Anu Hiiuväin ütles, et kahjuks meeskond, kes 12. mail Regulaga sõitis, on kodus vabas vahetuses, seega ei saa nad infot kontrollida, kuid merel jälgitakse navigatsioonisüsteemidelt teiste laevade liikumisi, kurssi ja kiirust ja suheldakse vajadusel raadiosides, sellele vastavalt toimuvad ka manöövrid.
“See on igapäevane mereliiklus ja kõigi Väinamerd pikisuunas läbivate laevade teed ristuvad paratamatult ka laeva liinidega,” selgitas Hiiuväin. “Meie laevajuhid on nii pikaajalise kogemusega, et neid võib usaldada”
Viga ei teinud keegi
“Kes tegi vea, kas võõr­lipu all sõitva laeva kapten või sadama kapten?” küsis laevareisija. Teda huvitas, kas kahe laevakapteni vahel polnud raadioühendust, et Regula manööver nii hiljaks jäi või siis lootis Panta Rhei kapten õigeaegselt kanalist välja jõuda?
Heltermaa ja Rohuküla sadamate direktor Riho Sõrmus selgitas, et sadama kapteni vastutusala on sadama akvatoorium, seega antud juhtum tema pädevusse ei kuulu.
Sellised juhtumid on reguleeritud rahvusvahelise laevakokkupõrgete vältimise eeskirjaga COLREG. Antud juhtumi puhul ei anna see kummalegi laevale sõidu­eelist ehk kitsuse st Rukkirahu kanali läbimise järjekord on kaptenite kokkuleppe küsimus. Nii sätestab eeskiri, et “laev, mis käesolevate reeglite kohaselt ei tohi takistada teise laeva läbisõitu või ohutut möödumist, peab juhul, kui asjaolud nõuavad, tegutsema aegsasti nii, et võimaldada teisele laevale ohutuks möödumiseks küllaldane veeala.”
Samas on kirjas, et suunamuutus tulebki teha äkiliselt: “Kursi ja/või kiiruse muutmine kokkupõrke vältimiseks peab juhul, kui asjaolud lubavad, olema piisavalt suur, et see oleks hõlpsasti märgatav teiselt laevalt visuaalselt või radariga; väikesi, üksteisele järgnevaid kursi- ja/või kiirusemuudatusi tuleb vältida”.
Riho Sõrmus kinnitas, et viga ei teinud kumbki kapten, kuna kaubalaev jõudis kanalisse varem, oli tal ka eesõigus kanal läbida ja Regula vabastas talle tee. Regula kaptenit teavitas vastutulevast laevast loots. Ka oli laevade vahel pidev raadioside.

Veel lugemist:

Galerii

Traditsiooniliselt 1. mail peetava Kärdla päeva põhiürituseks kujunes linnajooks, mille võitsid Karl Johan Kastein ja Anni Kingsepp. Kultuurikeskuses peeti endise linnapeade osavõtul visioonikonverentsi ning...

Nööbist kinni

Kes tohib Hiiumaa vallavalitsuses kasutada kütusekaarti? Kas osavallavanematel on kütusekaart? Kas varasemalt (enne Aivar Viidiku juhtumit – R.V) on täheldatud kaartide väärkasutamist? Kuidas on...

Uudised

Neli aastat pole vald ohtlike jäätmete kogumisringi tellinud ja nüüdne osutas, kui suur vajadus tegelikult sellise teenuse järgi on, sest autod said enne täis,...

Digileht

Hiiu Leht 03. aprillil Eiffeli eelkäija sai 150 Ohtlike jäätmete ringil jäi ruumist puudu Kas osavallavanemal peaks olema kütusekaart? Kaks naist loovad Kärdlas ilu...