Connect with us

Uudised

President Hiiumaa tulevikust

Harda Roosna
Kolmapäeval käis Hiiumaa visiidil Euroopa mereliste äärealade ühenduse (CPMR) Läänemere komisjoni president Jari Sainio koos saatjaskonnaga.
Mis oli Teie tänase reisi eesmärk?
Jari Sainio: Tahtsime näha seda kohta, Hiiumaad, nii seda õllevabrikut, kus me praegu viibime, aga ka sadamaid. Põhirõhk oli sellel, et näha, kui palju on siin piirkonnas ja sel saarel turismi­ettevõtlust. Siin toimus ka komisjoni koosolek, kus otsustasime, millal korraldame meie ühenduse järgmise kokkusaamise Brüsselis. Vaatasime hoolega läbi ajakava ja päevakorra, aga peaeesmärk on, et tahame võtta osa Eesti alasid meie perre, st komisjoni liikmeks. Arutasime just praegu, mida järgmise aasta kavva võtta ja just sellepärast tahame külastada selliseid kohti nagu Hiiu saar, tahame näha, millist tööd te siin teete, mis siinkandis on tähtis. Tahaksime siis ühtlasi võtta need teemad oma järgmise aasta töökavasse – see oleks siis Läänemere komisjoni ja siinse piirkonna koostöö. Usun, et saab olema väga huvitav, kui need Eesti kogukonnad ja piirkonnad meie komisjoni kuuluvad, olles üks osa meie perest – nende kaasamine on selle aasta peaeesmärk. [vt lisakast]
Milline on Teie hinnang Hiiumaa turismipotentsiaalile?
Jari Sainio: See on väga hea – teil on nii head ühendused, manner on lähedal ning seda väikest ja ilusat paika on kerge haarata, liikudes ühest paigast teise. Ja teil on siin väga kaunid paigad – teil on mererand, aga ka metsad, on kohti, kus saavad koos perega aega veeta need inimesed, kes peavad lugu vaikusest ja rahust ning tahavad puhata. Oli põnev tulla siia selle väikese lennukiga, aga kuulsime eile, et ka laevad käivad kuus kuni neli korda päevas ja siia on lihtne tulla. Olen korra käinud ka Saaremaal ja see saar on pisut liiga suur, kui sa tahaksid veeta paar nädalavahetuse päeva kohas, mis pole ülerahvastatud nagu on Saaremaa suvel. Usun, et teil on ees suur tulevik selles mõttes. Ma ei tea, milline on olnud minevik, aga tulevik saab olema ilus. Teil on ka väga palju toredaid kohti, kus peatuda, uusi hotelle nagu näiteks see peredele mõeldud hotell, kus me peatusime [Kassari puhkekeskus – toim]. Kuulsime, et sel aastal tulevad liinile uued laevad ja on isegi pisut kahju, et meie neid seekord ei näinud. Omavahel arutasime täna, et on tore käia niisugustes kohtades, näha, milline on tõeline elu, mida siin elatakse, millised tegelikult on need paigad. Mugav on ju istuda Brüsselis ja Brüsselis oleme käinud palju kordi, aga isegi kui see on pisut keeruline ja pead ootama paar tundi Tallinnas, on ikkagi väga meeldiv tulla ise kohale ja näha seda kõike tsiin. Hiiumaa on väga kaunis koht ja ma arvan, et tahaksin järgmisel suvel siia tagasi tulla koos oma perega.

Uudised

Teisipäeval tagasiastumisest teatanud ja Riigikogusse naasva Madis Kallase asendusliige Reili Rand saab enda sõnul parlamendis jätkata. “Kuuldused, et Madis Kallase tagasiastumine tähendab minu Riigikogust...

Arvamus

Hiljuti saime Hiiu Lehest lugeda et saavutati kompromiss. Hiiumaale ei tule rahvusparki, aga kaitse alla läheb 7000 hektarit riigimetsa.  Eesti keele seletav sõnaraamat annab...

Ahto ilmajutud

Eeloleva nädala ilmad tulevad tunduvalt jahedamad. Suuri sademeid näha ei ole, kuid kohatised hoogsajud võivad tulla nii vihma, lörtsi, lume kui ka lumekruupidena.  Teisipäeval...

Digileht

Hiiu Leht 19. aprillil Miinitõrjeoperatsiooniga näidatakse ka musklit Aivar Viidik süüdistab vallasekretäri takistamises Valgusfoori puudumine Hiiumaal sõidueksamit lihtsamaks ei tee Hiiumaa võrkpalliturniir tuleb 67....