Connect with us

Transport

Parvlaeva Soela keres algasid ehitustööd

Valmar Voolaid
Vaevalt oli aasta algul Riias kiilu saanud Soela terasest kere ASi Baltic Workboats Nasva tehasesse jõudnud, kui juba oli selle kere töömehi täis, kirjutab sõsarleht Meie Maa.
Laeva valmimisel on ametis ligikaudu 60 töömeest, kellest enamus kohalik tööjõud. “Töid alustatakse loogilises järjekorras vastavalt heale laevaehituse tavale: torustike ja kaablitrasside paigaldamisest lõppviimistluseni,” selgitas ettevõtte tootmisdirektor Raivo Lepik.
Laeva kandevõimet tõstetakse
Soela sõsarlaeva, Vormsi ja Mandri-Eesti vahet sõitva parvlaeva Ormsö käitamisel tekkis probleem. Ajaleht Lääne Elu kirjutas mullu juunis, et kõrgest pealisehitusest ja madalast süvisest hoolimata talub parvlaev Ormsö väga hästi tugevat tuult, murekoht on aga laeva kandevõime. Selleks, et laev oleks stabiilne, peab olema last peal. Kui autosid pole, on laeva ballastitankid vett täis. Kui reisil on vähem sõidukeid, tuleb parvlaeva stabiilsuse tagamiseks ballastitanki pumbata vett. Kuid vee sisse- või välja pumpamiseks kulub aega ja reiside vahel ei jõua seda iga kord teha. Nii jäävadki suuremad autod kaile maha järgmist reisi ootama. Kuna Reedal oli süvist rohkem, püsis laev stabiilne ka ballastveeta.
“Meie jaoks on spetsifikatsioon piibel, lisaks lipuriigi ja klassifikatsiooniühingu nõuded, millest kinni peame,” ütles Lepik. “Nimetatud raamidesse jäädes oleme kaalujaotust laeval ümber vaadanud ja isolatsioonimaterjali kergema vastu vahetanud, et laeva kandevõimet tõsta.”
Lepik lisas, et iga laeva täidetakse lastimis- ja lossimisplaani järgi ja laeva juht peab laeva tundma.
Valmib tähtajaks
2,7meetrise süvisega parvlaev Soela on 45 meetri pikkune ja 12 meetri laiune. Laev arendab täislastis kiirust 12 sõlme ja selle pardal töötab korraga kuueliikmeline meeskond. Enam kui
9 miljonit eurot maksva laeva ehitust, mida alustati möödunud aasta juulis, rahastatakse peamiselt Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist ja 15 protsendi ulatuses riigieelarvest.
Soela peaks Hiiumaa–Saaremaa vahelisele laevaliinile jõudma 2017. aasta kevadel.
“Ei taha küll nina püsti ajada, aga oleme tõesti üks väheseid laevaehitajaid Euroopas, kes tähtaegadest kinni peab,” kinnitas tootmisdirektor.
Laev võimaldab aastaringse püsiühenduse katkematut toimimist, võtab korraga pardale 200 reisijat ning kuni 22 sõiduautot või kaks veoautot. Vaevalt, et Hiiumaalt Saaremaale metsa vedama hakatakse, aga Ormsö puhul on korra nurisetud, et see ei kanna metsaveoautosid ega reisibusse.
Praegu teenindab Sõru–Triigi laevaliini OÜ Väinamere Liinid 1985. aastal valminud laevaga Kõrgelaid.
Riigihange “Jääklassiga parvlaeva soetamine” parvlaevade ehitamiseks kuulutati välja 2012. aastal. 2013. aastal sõlmis veeteede amet edukaks tunnistatud pakkujaga, ASiga Baltic Work-boats hankelepingu Vormsi saarega ühenduse pidamiseks mõeldud reisiparvlaeva soetamiseks. Selle hanke leping nägi ette võimaluse ka teise ja kolmanda laeva tellimiseks samalt töövõtjalt sama maksumusega ja samadel tingimustel.

Veel lugemist:

Uudised

Kõrgessaares 30. aprillil avatava käsitöökaupluse avanud neli naist tahavad enda sõnul poe avamisega järgi uurida, kas Viskoosa on ikka nii arenev koht nagu väidetakse. ...

Digileht

Hiiu Leht 26. aprillil Neli naist avavad Viskoosas poe Osa Käina ajaloost sai kaante vahele Kevadist ürdikuningat tuleb tikutulega otsida Maarjakask astub kadakale kannule...

Uudised

Kolmapäeval  Kõpu poolsaare põhjaküljes Palli – Mägipe piirkonnas ja lõunaküljel Kaleste kandis tuvastatud rannikureostuse eemaldamiseks korraldab Hiiumaa vald talgud. Vabatahtlikud on oodatud appi reedel,...

Uudised

Hiiu Lehe toimetuse poole pöörduti küsimusega, miks saeti Käina lähedal elektriliinide alt maha isegi kadakad, ometigi ei kasva ju kadakas kunagi nii kõrgeks, et...