Möödunud nädalal panid oma oskused Hiiumaa kohal proovile motovarjurid. Peavõidu noppis sakslane, meeskondlikult olid parimad eestlased.
8.–12. juunini toimus Hiiumaa kohal paralleelselt kaks motovarjurite võistlust: maailma karikavõistluste etapp ja Nordic Enduro.
Meeskondlikult olid parimad eestlased, kelle nelja päeva punktiskoor oli 2323, 2296 punktiga järgnesid soomlased ja kolmandaks jäid sakslased tulemusega 1419 punkti.
Ülekaalukalt oli motovarjuritest parim Benedikt Bös Saksamaalt, kes teenis kokku 436 punkti. Kui algselt oli võidukarikas plaanis üle anda pühapäeva hommikul, siis Bös sai selle kätte juba laupäeval peale võistluse lõppu, sest tema võit oli nii ilmselge. Teine ja kolmas koht jäid Eestisse: 307 punktiga pälvis teise koha Lauri Kadakas ja kolmanda 279 punktiga Henri Valdmann.
Kokku oli võistlustules kaheksa motovarjurit Eestist, Soomest, Saksamaalt ja Rootsist.
27 tundi autosõitu Bösi sõnul tundus esmakordselt võistluse kohta lugedes selle uus formaat huvitav ja ta otsustas osaleda. Esialgu plaanis ta Saksamaalt Eestisse tulla lennukiga. “Mul oli aga varustust nii palju, et lendamine ei tulnud kõne alla,” rääkis Bös. Ta sõitis autoga 27 tunni jooksul üle 2000 kilomeetri, pluss veel laevasõit ja Hiiumaale jõudis reede õhtul.
Bös kiitis võistlusolusid, öeldes, et nii laupäeval kui pühapäeval oli ilm ilus ja tingimused lendamiseks väga head. Tema hinnangul oli võistlusel küll vähe osalejaid, tase see-eest väga kõrge. “Kõik piloodid olid tugevad ja pidin võidu nimel kõvasti pingutama,” märkis Bös. Ta lisas, et on väga õnnelik, et otsustas Hiiumaale võistlema tulla.
Motovarjur Olof Karlsson Rootsist kirjutas peale võistlust sotsiaalmeedias, et võistlusteekond oli lõbus, õpetlik ja kohutav samal ajal.
World Paramotor Endurance Cup toimus teist korda. Selle käigus tuli pilootidel üles leida etteantud kontrollpunktid, läbida kujundeid ning keerulistes tingimustes sooritada täpsusülesandeid, starte ja maandumisi.
Pealtvaatajatele pakkusid motovarjurid põnevat vaatemängu laupäeva õhtul Ristnas, kus sai päris lähedalt näha, mida tähendab võistlus Touch and Go, kuidas mängitakse motovarjurite keeglit, kuidas käib täpsusmaandumine ning piloodid jalgadega palli kinni püüavad ja korvi viskavad. Kui võistluslennud tehtud, näitasid kaks motovarjurit pealtvaatajatele ka trikke.
7 tundi ja 200 kilomeetrit
Paramotor Endurance on aastal 2010 Eestis väljatöötatud lennuformaat motovarjudele. Tegu on uue ja omapärase kestvuslennuga, kus rõhuasetus navigeerimisel ja vastupidavusel. Lennatakse järjest seitse tundi ning selle aja jooksul läbitakse umbes 200 kilomeetrit, sõltuvalt antud päeva ülesandest ja tuule suunast. Sageli tuleb ette ootamatuid kütuse lõppemisi, tehnilisi rikkeid, mis viivad hädamaandumiseni.
Esimene Nordic Enduro toimus 2014. aastal Saaremaal ja selle võitis Paap Kõlar, järgnevatel aastatel läksid võidud kahel korral Soome. Esimesed Enduro maailma karikavõistlused toimusid samuti Saaremaal, kuid 2016. aastal. Osalejaid oli neljast riigist ja võitis suvehiidlane Henri Valdmann, kes on samuti Eesti tiibvarjuspordi liidu juhatuse liige ja tuli tiitlit kaitsma ka sel korral.
Möödunud nädalal toimunud võistlus oli proovikiviks järgmisel aastal toimuvale Paramotor Endurance maailmameistrivõistlustele, mis samuti viiakse läbi Hiiumaal. Võistluse korraldaja Paap Kõlar prognoosis, et siis on kohal üle saja motovarjuri.