Niisuguseid siksakke teeb Marmara merel parvlaev Leiger, mis 1. oktoobrist pidanuks sõitma Hiiumaa liinil, kuid teeb hoopis Türgi laevaehitajate käe all “õppesõitu”.
Tallinna sadama osakonnajuhataja Sirle Arro ütles, et septembri eelviimasel nädalal algas laeva üleandmisprotsess ja sellepärast tegi laev merel sõite. Laeva proovisõite teeb Sefine laevatehas, OÜ TS Laevad esindajad jälgivad katsetusi.
TS Laevad parvlaeva Leiger siiski vastu ei võtnud ja palusid veel süsteemidega tööd teha, kuna need ei vastanud tellija ootustele.
“Laevatehases jätkub laeva üleandmise ettevalmistamine ja TS Laevad kinnitab endiselt, et kvaliteedis järeleandmisi ei tehta,” ütles Arro.
Kapten Naaber
Ettevõtte kapten Hanno Naaber on Türgi laevaehitustehases olnud kaks kuud ja tema jälgibki Leigri harjutussõite. Tema ette valmistada on ka Leigri reis Türgist Eestisse.
“Laevad tulevad küll väikese hilinemisega, kuid kindlasti saavad nad olema väga head,” ütles Naaber.
Eestisse peab ta tooma Heltermaa–Rohuküla liinil tööle hakkava parvlaeva, kuid hiljem tahab töötada Virtsu–Kuivastu liinil. Kas tema laevaks saab Tõll või Piret, selgub hiljem.
Naaber elab Muhumaal ja see on ka põhjus, miks ta kandideeris OÜ TS Laevad konkursil – see annab talle taas võimaluse töötada kodukohale lähemal.
Naaber on kogenud kapten, laevajuhina töötanud 13 aastat. Ametisse asus ta kohe peale Eesti Mereakadeemia lõpetamist 2003. aasta suvel ja teeb seda tööd tänaseni.
Laevu, millel ta töötanud, on palju. Kuni 2007. aastani töötas ta erinevatel kaubalaevadel, seejärel kaks aastat Saaremaa Laevakompanii parvlaeval Scania, aastatel 2009–2016 aga kiirlaevadel Eestis ja Omaanis.