Connect with us

Transport

Kindlustaja: liiklejad ala­hindavad suvise autosõidu riske

Suvekuudel voolavad linna­tänavad küll autodest tühjaks, ent puhkusenautijad veedavad senisest enam aega maanteedel, mistõttu tasub kiires liikluses eriliselt tähelepanelik olla.
Kuigi võiks arvata, et suveks rooli saanud noored juhid on need, kes enim õnnetusi põhjustavad, tuleb Seesam kindlustuse viimase aasta liikluskindlustusjuhtumite statistikast välja, et kõige rohkem õnnetusi põhjustavad 25–37aastased juhid. Eriliselt paistavad silma mehed, sest vaid kolmandiku õnnetustest saab naiste nimele kirjutada.
Levinumateks õnnetusteks on suure kiiruse tõttu teelt välja sõitmised, kokkupõrked teiste autodega ning tagant otsasõidud.
Suvistel maanteedel sõites tuleks tähele panna suveks rooli jõudnud noori autojuhte, kes nüüd Eestimaa erinevaid asukohti ja festivale avastama suunduvad. Viimased kipuvad rohkem riskima, sooritavad ohtlikke möödasõite ja ületavad tihti ka kiirust. Teise äärmuse moodustavad need juhid, kes sõidavad põhjendamatult aeglaselt, kogudes selja taha teisi autojuhte, kes seepeale ohtlikke möödasõite hakkavad sooritama.
Juhtidel, kes end liikluses ebakindlalt tunnevad, soovitan pigem teistele ruumi jätta ja teeservas sõita, mitte liikuda telgjoone peal alla piirkiirust. Kindlasti peab sellisel juhul hoidma teiste autodega ka tavalisest suuremat pikivahet.
Samuti ei tohi kogenematu juht unustada vahtralehe kasutamist, sest viimane ei ole mõeldud häbitunde tekitamiseks, vaid teavitab teisi liiklejaid vähese kogemusega juhist ja aitab tagada suuremat liiklusohutust.
Liikluskultuuri paremaks muutmisel on suur töö teha ka staažikatel autojuhtidel, kes peaksid head eeskuju näitama, mitte asjatult närvi minema. Kahjuks on teada juhtumeid, kus kogenud autojuhid tahavad noortele liikluses niiöelda kohta kätte näidata või õppetundi anda, tekitades põhjendamatute signaalilaskmiste ja riskantsete möödasõitudega liiklusohtlikke olukordi.
Meeles tuleb pidada, et hoolimata suvisest piirkiiruse tõstmisest maanteedel, kehtib algajale juhile 90 km/h reegel ja sellega peavad kaasliiklejad arvestama.
Hiliskevadest kuni sügiseni tuleb autojuhtidel kindlasti arvestada ka mopeedijuhtide ja mootorratturitega, sest kaherattalise juhil puudub kaitsev metallist kere ja turvapadjad. Mootorratturitega on väga oluline hoida pikivahet ja seda eriti siis, kui sõidukil istub kaasreisija, kes muudab pidurdus­teekonna pikemaks ning teistest sõidukitest möödasõidu aeglasemaks. Kindlasti tuleb veenduda enne iga rea­vahetust või pöörde tegemist, et kedagi n-ö pimenurgas ei asetseks.
Mopeedijuhid ja mootor­ratturid aga peavad alati kandma kiivrit, järgima liiklus­eeskirju ja valima sõidurajal positsiooni, mis tagaks nende nähtavuse. Rangelt soovituslik on ka neoonvärvi vesti või helkivate detailidega riietuse kandmine.

Erkki Sipp
Seesam kindlustuse sõiduki­kindlustuse tootejuht

Veel lugemist:

Uudised

Septembris Käina kandis sadu astelpajupõõsaid tühjaks teinud Hiiumaa karu kadus pildilt üsna kohe peale seda. Seevastu novembris tuli aga Saaremaalt teade, et seal on...

Persoon

Elu oleks võinud minna nii, et Annekatrin Kaivapalu õpetaks võib-olla tänagi Hiiumaal lastele eesti ja soome keelt nagu ta seda pea kümme aastat ka...

Digileht

Hiiu Leht 29. märtsil Kas karu kolis Saaremaale? Hiiumaa soovib 2-eurosele mündile Kärdla koolist Soome professoriks Toomas “Tuut” Tross :Milleks meile on vaja teatrit?...

Uudised

Seoses reisiparvlaev Soela korralise peamasinate hooldusega teenindab 1. aprillist Sõru-Triigi liini asenduslaev Reet. Reisiparvlaev Reet on liinil eeldatavasti aprilli lõpuni.