Connect with us

Uudised

Kaldarambi ehitus häirib kaubalaevade teenindamist

Nii Heltermaa kui Rohuküla sadamas käib parvlaevadele sobiliku täiendava kaldarambi ehitus reisijate- ja kaubavedu katkestamata, Heltermaal kipub see häirima kaubalaevade teenindamist.
“Heltermaa sadamas on ümber­ehitustööde tõttu kaubalaevade teenindamine olnud veidi komplitseeritud,” ütles töö tellinud ASi Saarte Liinid arendusjuht Jalmar Jõksi.
Heltermaal rekonstrueeritakse kaldarampi kail number 3, mille juures laaditakse ka laevadele hakke- ja ümarpuitu.Jõksi sõnul ongi häired tingitud sellest, et see on Heltermaa sadama ja selle Hiiumaa piirkonna ainuke kai, mille kaudu saab toimuda kohaliku majandustegevuse jaoks vajalik kaubavedu.
Samas kiitis ta töövõtjat Insenerehituse ASi, mis koostöös Heltermaa sadamaga püüab toiminguid ehitusplatsil korraldada nii, et ehitus­tegevus ja kaubalaevade teenindamine saaksid siiski paralleelselt toimuda.
Rohuküla sadamas, kus rekonstrueeritakse kai number 7 kaldaramp ja süvendatakse kai äärt, on kaisid rohkem ja kaubakaid asuvad parvlaevakaidest kaugemal.
“Rohuküla sadama töö seoses sadamakai rekonstrueerimisega oluliselt häiritud ei ole,” ütles Jõksi.
Tähtajaks jõuavad
ASi Saarte Liinid tellitud ehitus­tööde valmimise tähtaeg on eeloleva aasta 6. jaanuaril.
Arendusjuhi hinnangul on ehitustööd mõlemas sadamas üldiselt kulgenud plaani­päraselt.
“Rohuküla rekonstrueerimistööd on arengujärgus veidi eespool, võrreldes Heltermaaga,” märkis Jõksi. “Kevadel kehtinud eriolukorrast tulenevalt alustati Heltermaal ehitustöödega planeeritust hiljem, kuid praeguse seisuga lõpetatakse tööd ka seal tähtajaks.”
Rohuküla sadamas on veealused tööd lõpetatud, samuti on põhiosas valmis veepealsed betoonitööd. Heltermaal on pooleli veel veealuste konstruktsioonide ehitamine ning käimas on veepealsete raudbetoonkonstruktsioonide ehitustööd. Uusi kaldarampe valmistav tehas Tallinnas on lõpetamas Rohuküla ja tegemas Heltermaa terassilla koostetöid.
Aprillis SA Saarte Liinid ja Inseneriehituse AS vahel sõlmitud lepingu maksumus on ligi 1,94 miljonit eurot.
Samaaegselt kaide rekonstrueerimisega täidab Inseneriehituse AS ka veeteede ameti tellimust ja süvendab Rukki kanalit – tähtajaks 15. oktoober ja tööde maksumuseks ligi 380 000 eurot.

Veel lugemist:

Digileht

Hiiu Leht 26. aprillil Neli naist avavad Viskoosas poe Osa Käina ajaloost sai kaante vahele Kevadist ürdikuningat tuleb tikutulega otsida Maarjakask astub kadakale kannule...

Uudised

Kolmapäeval  Kõpu poolsaare põhjaküljes Palli – Mägipe piirkonnas ja lõunaküljel Kaleste kandis tuvastatud rannikureostuse eemaldamiseks korraldab Hiiumaa vald talgud. Vabatahtlikud on oodatud appi reedel,...

Uudised

Hiiu Lehe toimetuse poole pöörduti küsimusega, miks saeti Käina lähedal elektriliinide alt maha isegi kadakad, ometigi ei kasva ju kadakas kunagi nii kõrgeks, et...

Uudised

Päästeamet on reostust esialgu tuvastanud Kõpu poolsaare põhja- ja lõunakülgedes. Võimalik rannikureostus tuvastati Kõpu poolsaare põhjaküljes Palli – Mägipe piirkonnas ja lõunaküljel Kaleste kandis....