Connect with us

Turism

Käisime Comeniusega Türgis Eestit tutvustamas

KRISTO HOLTSMANN
Märtsi lõpus olid viis Kärdla ühisgümnaasiumi õpilast ja neli õpetajat Comeniuse projekti õppereisil Türgis.
Eeltööna valmistasid Kristo Holtsmann, Kreete Kokovkin, Maret Sõmer, Teele Tammsaar ja Matthias Vohu neli Eesti rahvariides nukku ning lõid esitluse Eesti rahvariietest, -lauludest ja -tantsudest. Lisaks tegid 9.a klassi õpilased Hiiumaad tutvustava video, mida ka Türgis esitati.
Lennuk viis meid Tallinnast Istanbuli, kus kohtusime Türgi ja Leedu õpetajate ning Leedu õpilastega. Ees ootas veel viis tundi bussisõitu öises Türgis, et jõuda rohkem kui 100 000 elanikuga võõrustajalinna Ereğlisse.
Järgmisel päeval tutvustati osavõtjatele Gülüç İbrahim İzmirli Anadolu kooli, kus hiljem kõik projektis osalejad tegid ettekanded oma riigi rahvariietest.
Ereğlis tutvusime pabermarmoreermise tehnikaga ja saime ka ise selles kätt proovida. Külastasime linnavalitsust, kus vastuvõtjad jagasid külalistele kingitusi. Hiljem käisime Cehennemağzı koobastes, kus Kreeka mütoloogia kangelane Herakles legendi kohaselt võitles kolmepealise koeraga, kelle nimeks Kerberos.
Kuigi oleksime tahtnud kauemaks Ereğlisse jääda, et sealsete noortega rohkem aega veeta, pidime  pärast kahte seal veedetud päeva tagasi Istanbuli sõitma, et ka sealseid vaatamisväärsusi külastada. Nii võtsid Eesti ja Leedu reisiseltsilised taas ette pika bussisõidu, läbi maalilise maastiku, umbes 15 miljoni elanikuga suurlinna poole. Istanbulis käisime paadiga sõitmas Bosporuse väinas, kust avanes hingemattev vaade – ühel kaldal paistis Euroopa ja teisel Aasia.
Käisime ringi ka Bütsantsi ehituskunsti silmapaistvaimas mälestises – Hagia Sophia katedraalis ning jalutasime ühel maailma suurimal turul Grand Bazaaril.
Järgmisel päeval lendasid hiidlased Istanbulist tagasi kodumaale. Kõik me jäime kogetusega väga rahule ja võimaluse korral läheksime uuesti sellisele projektireisile.

MARET SÕMER
Kärdla ÜG 9.a klass

Uudised

Hiiu Lehe toimetuse poole pöörduti küsimusega, miks saeti Käina lähedal elektriliinide alt maha isegi kadakad, ometigi ei kasva ju kadakas kunagi nii kõrgeks, et...

Kolmapäeval  Kõpu poolsaare põhjaküljes Palli – Mägipe piirkonnas ja lõunaküljel Kaleste kandis tuvastatud rannikureostuse eemaldamiseks korraldab Hiiumaa vald talgud. Vabatahtlikud on oodatud appi reedel,...

Digileht

Hiiu Leht 26. aprillil Neli naist avavad Viskoosas poe Osa Käina ajaloost sai kaante vahele Kevadist ürdikuningat tuleb tikutulega otsida Maarjakask astub kadakale kannule...

Uudised

Päästeamet on reostust esialgu tuvastanud Kõpu poolsaare põhja- ja lõunakülgedes. Võimalik rannikureostus tuvastati Kõpu poolsaare põhjaküljes Palli – Mägipe piirkonnas ja lõunaküljel Kaleste kandis....