Connect with us

Transport

Hiiumaa elutee nüüd sügavam

Peagi lõppevad Rukki kanalis süvendustööd. Ka Heltermaa kanal on sügavamaks kaevatud ja see tähendab, et laevad saavad sõita ka madala veega.
Heltermaa–Rohuküla laevateel on kaks kanalit: Heltermaa poolne on juba varem süvendatud, nüüd tehti sügavamaks ka Rukki ehk Rukkirahu kanal.
“Rukki kanalis on garanteeritud sügavuseks 5,4 meetrit ehk see on kanali madalam sügavus ja võimaldab parvlaevaühenduse pidamist madala veeseisuga,” ütles AS Saarte Liinid juhatuse liige Peeter Oopkaup.
Enne süvendamist oli Veeteede Ameti andmetel kanali miinimumsügavuseks 4,8 m ja madala veega tuli 4meetrise süvisega parvlaevad kai äärde seisma jätta.
Oktoobris ütles Oopkaup, et kuu lõpuks peaks Rukki kanal olema süvendatud. Kaevetööd lõppesidki juba oktoobri keskpaigaks, kuid tähtajaks, 13. novembriks peatöövõtja AS Insenerehitus tööd veel üle ei andnud.
“Oleme arvamusel, et hea tahtmise juures on töövõtjal võimalik Rukki kanalis tehtud töö anda üle vastuvõtmiseks veel novembris,” ütles Oopkaup.
Ta lisas, et lepingu tähtaega ei pikendata, selline on kanali haldaja, Veeteede Ameti seisukoht.
AS Insenerehitus projektijuht eile selgitusteks aega ei leidnud. Ettevõtte juhiabi Kaili Mägi ei osanud öelda, millal ta selleks aega leida võiks.
Kaevetööd lõpetas Vene lipu all sõitev ujuvsüvendaja Bastion juba oktoobrikuu keskel. Pärast seda on Rukki kanalis korduvalt traalitud merepõhja kõrgemate pinnasekühmude tasandamiseks ja nüüdseks on kanal 5,4 meetrit sügav.
Tööde lepinguline maht on 1000 m3. “Praeguseks on teisaldada jäänud viimase sügavuste mõõdistuse andmetel kolm kivi, mis asuvad kanali servas, kuid see jääb lepingumahu sisse,” ütles Oopkaup esmaspäeval.
Sama riigihanke raames süvendati ka Rohuküla sadama kai nr 1 akvatooriumi, mille minimaalseks sügavuseks on nüüd 5,5 meetrit.
Rukki kanali süvendustööd algasid oktoobri algul. Tööde maksumust osapooled ei avalda.
Süvendustöid tegi AS Insenerehitus. Kanalist kivide korjamisel kasutati ujuvkraanat Viiking ning pehme pinnase süvendustöödeks ujuvekskavaatorit Bastion.
Nii kanalist kui ka sadama akvatooriumist välja kaevatu veeti eemale merre. Üks kaadamiskohtadest asus Rukkirahust, teine Vormsist lõuna pool.
Tööde orienteeruvaks kestuseks planeeriti kaks nädalat ning need viidi läbi nii, et ei tekkinud takistusi parvlaevade liikluses.
2,5 km pikkune ja 60 m laiune kanal on lääne–ida suunaline ja asub Rohuküla–Heltermaa laevateel Rukkirahust põhja pool.

Veel lugemist:

Uudised

Pressinõukogu arutas Kärdla osavalla vanema Aivar Viidiku kaebust Hiiu Lehes 29. detsembril 2023 ilmunud artikli „Arvo Haasma paneb Kärdla muusikakooli juhtimise maha“ peale ja...

Digileht

Hiiu Leht 23.veebruaril Transpordiamet esitas aastaid valeandmeid Kärdla kool vajab klaverit Hiidlased panid narvakad hümni laulma Sündinud Eesti riigi sünnipäeval Lugu poolsaare moodi saarest...

Uudised

Hooandjas käima lükatud kampaaniaga soovib Kärdla kool kokku saada 6500 eurot, et soetada uus klaver, mille maksumuseks on 9900 eurot.  Kärdla kooli õpetaja Raili...

Uudised

Hiljuti Transpordiameti poolt välja antud pressiteatest lähtub, nagu oleks Kõpu tuletorni külastatavus aastaga kukkunud 7000 inimese võrra. Peale Hiiu Lehe eelmise nädala artiklit selgus,...