Connect with us

Transport

Bussijuhid vajavad meie, reisijate, abi

Selleks, et saare bussijuhid saaksid ka edaspidi reisija “kodu­tee otsas” maha lubada, peame meie, bussireisijad, kaasa aitama.
Peagi ilmuvas Hiiu Lehe järjejutu osas kirjutab Kaalu Kirme alapealkirja all “Minu sõbrad bussijuhid” Hiiumaa lahketest ja abivalmis bussijuhtidest, kes koolilapsel, eakal või raskete pakkidega reisijal lubavad bussist väljuda n-ö kodutee otsas.
Praegu on kaalumisel, kas see ehthiidlaslik ja üsna mõistlik suhtumine veel jätkuda saab. Arutelu, kas lõpetada reisijate väljalubamine peatusest väljaspool, sai alguse pärast seda, kui kaheksaaastane poiss sai selle kuu alguses   Tubalal teed ületades autolt löögi. Veidi enne seda oli ta väljunud liinibussist, mille juht avas bussiukse poisi kodu juures, kuna peatusest on tal kauge koju tulla.
AS Mulgi Reisid Hiiumaa piirkonna juht Martin Kagadze rääkis, et suhteliselt õnnelikult lõppenud õnnetus juhtus küll pärast seda, kui buss oli ära sõitnud, kuid kui bussijuht peatab bussi väljaspool ametlikku peatust ning väljunud reisijaga  juhtub õnnetus, vastutab toimunu eest tema. Juhul, kui õnnetus juhtub pärast seda, kui reisija väljub ametlikus bussipeatuses, klaarivad süülisust õnnetuse osapooled.
Bussijuht Ervin Villmäe ütleb, et tahaks ju inimeste vastu hea olla, aga seejuures on kogu aeg endal “saba tules”. “Rääkisin ühele eakamale daamile selle poisiga juhtunust ja kahtlesin, kas tohingi teda enam väljaspool peatust väljuda lasta. Naine naeris ja ütles, et ei juhtu temaga midagi. Kui tagasivaatepeeglist jälgisin, kuidas ta teed ületab, nägin, et pilkugi kõrvale heitmata surus ta lõua vastu rinda ja sammus kohver sabas üle tee.”
Villmäe pakkus, et kõikidesse maakonnaliinide bussidesse võiks panna sildi “Väljumine ainult peatustes” ja senise tava hoobilt ära lõpetada: “Oleks bussijuhtidel süda kergem – seadus ei luba ja kõik!”
Õnnetusse sattunud poisi ema Inga on vastupidisel arvamusel ja bussijuhtidele väga tänulik, et nad tema lastel kodu juures väljuda lubavad. Ta leiab, et tulla pikka maad koju mööda teed, kus autod kihutavad 90 km tunnis, oleks veel palju ohtlikum.
Ingat häirib, et Tubalal, kus hulk elumaju otse tee ääres, ei ole mingit kiirusepiiranut nagu näiteks on Kõrgessaares. “Kass jäi auto alla, koer ka, nüüd poiss,” loetles ta ning lubas ühendust võtta Tiit Harjakuga maanteeametist ja paluda, et halva nähtavusega maanteelõigule kiiruspiirang seataks.
Maavalitsuse ühistranspordi spetsialist Tõnis Markus ütles, et ei näe kuritegu selles, kui bussijuht reisija väljaspool peatust busist väljuda lubab, kuid kui juhtub õnnetus, jääb see bussijuhi vastutusele.
Martin Kagadze ütles, et praegu arutelu käib, kuid otsust pole tehtud. “Katsume ehk veel ilma sildita hakkama saada,” ütles ta ning kutsus bussireisijaid enne tee ületamist ootama, kuni buss peatusest lahkub ja siis oma silmaga veenduma, et tee on vaba ning teeületamine ohutu.

Veel lugemist:

Uudised

Eelmisel nädalal Kärdla osavalla vanema kohalt vabastatud Aivar Viidik soovis naasta volikogusse ja osaleda tänasel (neljapäev -toim) volikogu istungil, kuid valimiskomisjon ei taastanud veel...

Uudised

Pioneeripataljon ehitab maikuus toimuva Kevadtormi õppuse käigus Jõeranna küla elanikele silla, mis küla kaks poolt uuesti kokku liidab. Sildade ja teede ehitamine kaitseväe jõududega...

Digileht

Hiiu Leht 19. aprillil Miinitõrjeoperatsiooniga näidatakse ka musklit Aivar Viidik süüdistab vallasekretäri takistamises Valgusfoori puudumine Hiiumaal sõidueksamit lihtsamaks ei tee Hiiumaa võrkpalliturniir tuleb 67....

Intervjuu

Hiljuti avaldatud sõidueksami sooritamise statistikast lähtub, et kõige väiksem tõenäosus sõidueksamist läbi kukkuda on Kärdlas. Kärdlas on esimese korraga eksami ärategijaid 86%, Eesti viletsaim...