Jälgi meid
Lux Express 5-16.09

UUDISED

Arhitekti sõnul on südamekuju juhuslik

EKRAANIKUVA MARELD AB
Kärdla keskväljaku üleandmise kuupäev on enam-vähem paigas, haljastustööd veel jätkuvad, aga bussipeatus on väljakul tagasi ja purskkaev töötab.
Enam kui 9000ruutmeetri­sel Kärdla linnasüdame väljaku­alal on tööd lõppemas, objekti üleandmiseni on jäänud poolteist kuud. Valmis väljaku üleandmine tellijale, Hiiumaa vallavalitsusele on planeeritud 7.–8. novembriks, ütles ASi Merko Ehitus projektijuht Kalev Luiga Hiiu Lehele. Valla arenguosakonna juhataja Monika Pihlaku kinnitust sellele numbrile veel ei ole.
Eile toodi keskväljaku bussi­peatus Pritsumaja parkimis­platsilt tagasi Rookopli tänava äärde. Veel jätkuvad haljastustööd, aga juba on joonitud parklad ja katsetati purskkaevu.
Vallavalitsuse kolmanda korruse ruumidest töötavat purskkaevu pildistades jäi silma, et veelaik, mille üheksa jugadekomplekti purskamise ajal sillutisele jätab, on südamekujuline.
Kärdla keskväljaku ümber­ehituse võidutöö üks autoreid, maastikuarhitekt Martin Allik ütles, et väljakule rajatud purskkaevu südame­kujuline veejälg on tema jaoks üllatus.
“Rõõm kuulda, et katsetus õnnestus ja tulemus oli ilus! Meie eesmärk oli saada hea ja tasakaalustatud visuaalne (vee)pilt, kuid südame kuju on juhuslik – milline meeldiv üllatus,” vastas Allik Hiiu Lehe päringule ja palus saata mõne foto või video.
Ülesanne, mille Rootsis Göteborgis tegutsev arhitektuuribüroo Mareld kõige paremini täitis, oli Kärdla linnakeskuses asuva ja parklana kasutatava väljaku ümberkujundamine kaasaegseks (väike)linnasüdameks. 2015. aastal võidutööna välja­kuulutatud projekti “Kärr­dal” autoriteks on Rootsi arhitektid Oskar Ivarson, Charlotte Sellbrandt, Martin Allik, Andreas Lyckefors ja Johan Olsson.
Hiljem võidutööd koostöös hiidlastega kohandati, näiteks on praegune purskkaev algselt kavandatust (pildil) märksa suurem, ära jäeti suur klaaskatusega kolmnurkne turupaviljon, mille asemele rajati kioskite, müügilettide, istekohtade ja haljastusega varjualune, pergola.
Ligi aasta kestnud ümber­ehitustööde kogumaksumus on 1,9 miljonit eurot, sellest EASi toetus 1,6 miljonit eurot ja ülejäänud u 300 000 eurot valla oma­panus. Koos väljakuga valmis ka Turu tänav, mille valmisehitamist tuli oodata paarkümmend aastat.

Veel lugemist: