Connect with us

Taristu

Naistlaiu sadam ootab kevadet

Kevadilmade tulekuni on Naistlaiu sadamas vaikne – kalurite maja ehitusel on aeg maha võetud ja meri jääs.
Eelmisel nädalal peetud ehitus­koosolekul ütles ettevõtte juht Margo Lipp, et maja puitlaudisseina värvimiseks ja katuse bituumensindliga katmiseks tuleb oodata soojemaid ilmu. Siis saab eeldatavasti paika panna ka tõstandväravad ja lõpetada sisetööd. “Oleme graafikus ja maja saab tähtajaks, esimeseks maiks valmis,” kinnitas ta.
Kui detsembris sai püsti maja karkass ja peeti sarika­pidu, siis nüüdseks on Pühalepa osavalla tellimusel ehitustöid tegev OÜ Markend Team valmis ehitanud majakarbi, millel seinad püsti, viilkatus peal ja aknad ees, laiad ukseavad kinni kaetud.
Osavalla ehitusspetsialist Reet Nisumaa ütles, et tellitud ongi majakarp, kuid sisseseade – näiteks jäämasin ja konteiner – jäävad tulevase operaatori hankida. Ligi 130ruutmeetrises ühekorruse­lises majas võtab ettevalmistusruum enda alla üle poole pindalast ja on kütteta. Soojustatud osas on jahutusruum, abiruum ja kabinet, mille siseseinte ja -lagede viimistluseks on kasutatud valget profiilplekki. Tualettruum asub maja välisküljel ja on õue kaudu sissepääsuga. Sooja hakkab andma õhk-soojuspump. Kuigi katusele sooviti päikesepaneele, tuli tellijal nendest hinna tõttu loobuda.
Sadam valmib etapiviisi Maja valmimisjärge tuli sel päeval uudistama kohalik kutseline kalur Endel Kaevats. “Igal juhul on see maja kaluritele vajalik,” on ta kindel. Seda, milline mittetulundusühing maja haldajaks saab, arutatakse tema sõnul siis, kui sadam valmis, praegu on see veel lahtine.
Pühalepa osavallale kuuluvasse Naistlaiu sadamasse juhuslik jalutaja niisama ei satu. Sinnaminekuks tuleb Heltermaa-Sarve-Aruküla teelt veel mitu kilomeetrit sõita Sarvesadama teed pidi kuni sadamakohani Sarve poolsaare lõunatipus, Soonlepa lahe ääres. Novembris 2020 rekonstrueeriti sadama kai ja pandi paika ujuvpontoonid, ligi meetrise sügavusega sadamabasseinis on kohti kümnele paadile. Sadama ehitamist rahastas osavald MTÜ Hiiukala vahendusel. Üleeelmisel aastal oli tööde maksumus ligikaudu 200 000 eurot, eelmisel aastal saadi kalurite maja ehita­miseks u 127 000 eurot.

Veel lugemist:

Galerii

Traditsiooniliselt 1. mail peetava Kärdla päeva põhiürituseks kujunes linnajooks, mille võitsid Karl Johan Kastein ja Anni Kingsepp. Kultuurikeskuses peeti endise linnapeade osavõtul visioonikonverentsi ning...

Nööbist kinni

Kes tohib Hiiumaa vallavalitsuses kasutada kütusekaarti? Kas osavallavanematel on kütusekaart? Kas varasemalt (enne Aivar Viidiku juhtumit – R.V) on täheldatud kaartide väärkasutamist? Kuidas on...

Uudised

Neli aastat pole vald ohtlike jäätmete kogumisringi tellinud ja nüüdne osutas, kui suur vajadus tegelikult sellise teenuse järgi on, sest autod said enne täis,...

Digileht

Hiiu Leht 03. aprillil Eiffeli eelkäija sai 150 Ohtlike jäätmete ringil jäi ruumist puudu Kas osavallavanemal peaks olema kütusekaart? Kaks naist loovad Kärdlas ilu...