Connect with us

Transport

Amet tellis Virtsu-Kuivastu liinile üle 500 lisareisi

TS Laevad
Suvi parvlaevaliinidel tõotab mitme ministri lubadustele vaatamata tulla sarnane varasematega – Hiiumaa liinil on tipuajad varakult täis broneeritud, Muhumaale-Saaremaale saab vabalt iga poole tunni tagant.

OÜ TS Laevad teatas, et leppisid Transpordiametiga kokku Virtsu-Kuivastu liini suvised lisareisid, Hiiumaa liinil on lisareiside valmidus olemasolevate laevadega. Lepingu järgi tagab TS Laevad ka sel suvel parvlaeva Regula valmisoleku suurema nõudlusega päevadel lisareisideks.

Transpordiameti liiklusdirektor Joel Jesse selgitas, et perioodiks 10. juuni kuni 31. august tellitakse TS Laevadelt lisareisid parvlaevaga Regula, et võimalikud suvised ootejärjekorrad Virtsu-Kuivastu liinil saaksid kiiresti teenindatud ning tagatud oleks klientide rahulolu.

“Hiiumaa liinile lisalaeva planeeritud ei ole, aga vajadusel on vedaja valmis tegema olemasolevate laevadega graafikuväliseid täiendavaid lisareise, et kõik soovijad saaksid ikkagi mõistliku ajakuluga üle mere,” ütles Jesse.

Hiiumaa vallavanema asendaja Hergo Tasuja ütles, et kui vaadata kesksuvist sõiduplaani, siis Leiger ja Tiiu sõidavad sisuliselt maksimaalse võimekusega ehk kella 6.30st kuni kella 22ni on väljumised iga pooleteise tunni järel. Variant lisareisideks olemasolevate laevadega oleks seega kas kell 5 hommikul või kell 23.30 õhtul.

“Varahommikune ja hilisõhtune aeg on praegu kõige ebapopulaarsemad, mistõttu nende lisamine põhigraafikusse suurt leevendust ei paku,” nentis ta. “Samas vajadusel lisareise muidugi tehakse, et kõik soovijad üle mere saaks.”

“Meid aitaks, kui tipuaegadel oleks Heltermaa-Rohuküla liinil kolmas laev – ainult see pakuks leevendust nii-öelda pudelikaelale ehk olukorrale, kus suur hulk inimesi soovib ühel ajal saarele või saarelt ära saada,” lisas Tasuja.

Tihedad sõiduplaanid

TS Laevad juhatuse esimees Indrek Randveer tõi välja, et laevafirma on juba praegu valmistunud aktiivseks inimeste liikumiseks ja mõlemale liinile on planeeritud populaarsematel päevadel ja kellaaegadel kahe laeva tihedate väljumistega graafikud. “Eelmine suvi näitas, et Regula abi järjekordade vähendamiseks oli väga vajalik,” ütles Randveer. “Meil on hea meel, et ka sel aastal saame Regulat kasutada Virtsu-Kuivastu liinil, kus liikleb 75 protsenti meie reisijatest ning huvi Muhumaa ja Saaremaa külastamiseks on püsinud ka koroonakriisist hoolimata ning kasvab iganädalaselt.”

Regula teeb lisareise juhul, kui põhilaevade Tõllu ja Pireti graafikujärgsetelt reisidelt on sadama-alale maha jäänud rohkem kui
200 liinimeetrit sõidukeid või on optimaalne teostada ohtliku veose reis lisalaevaga ning kui Regula ei ole parasjagu asendamas mõnda põhilaeva. Lisareise ei käsitleta graafikujärgsete reisidena ja neile ei müüda pileteid eelmüügist ega ka sadamas.

35minutise vahega vs 11 korda

Suveperioodil sõidavad Virtsu-Kuivastu liinil kaks suurt põhilaeva Tõll ja Piret tihedas graafikus, kus populaarsematel aegadel väljuvad reisid iga 35 minuti järel.

Hiiumaa liini teenindavad Leiger ja Tiiu ning mandrilt saarele ja tagasi saab graafikujärgselt kuni 11 korda päevas.

Vastavalt sõlmitud lisakokkuleppele tellib transpordiamet perioodil 10. juunist 31. augustini 2021 võimalike tekkivate järjekordade vähendamiseks Virtsu-Kuivastu liinil kuni 536 lisareisi parvlaevaga Regula. Tulenevalt nõudlusest võib Transpordiamet pikendada reiside tellimist kuni 12. septembrini 2021.

Lisareiside eest teenib TS Laevad fikseeritud tasu 664 000 eurot, millele lisandub reisitasu 350 eurot iga reisi kohta, kokku maksimaalselt 188 000 eurot. Kokku on veoteenuse tasu mitte rohkem kui 852 000 eurot.

Veel lugemist:

Galerii

Traditsiooniliselt 1. mail peetava Kärdla päeva põhiürituseks kujunes linnajooks, mille võitsid Karl Johan Kastein ja Anni Kingsepp. Kultuurikeskuses peeti endise linnapeade osavõtul visioonikonverentsi ning...

Nööbist kinni

Kes tohib Hiiumaa vallavalitsuses kasutada kütusekaarti? Kas osavallavanematel on kütusekaart? Kas varasemalt (enne Aivar Viidiku juhtumit – R.V) on täheldatud kaartide väärkasutamist? Kuidas on...

Uudised

Neli aastat pole vald ohtlike jäätmete kogumisringi tellinud ja nüüdne osutas, kui suur vajadus tegelikult sellise teenuse järgi on, sest autod said enne täis,...

Digileht

Hiiu Leht 03. aprillil Eiffeli eelkäija sai 150 Ohtlike jäätmete ringil jäi ruumist puudu Kas osavallavanemal peaks olema kütusekaart? Kaks naist loovad Kärdlas ilu...