Connect with us

Transport

Seebikarbiralli jätkub ikka

Reedel peeti kümnendat seebikarbi­rallit, viimast korda oli selle korraldajaks Ain Jepišov ja muidu igati toreda päeva rõõmu varjutas veidi osalejate mure tuleviku pärast.
Enne stardivilet ja ka võistluse ajal olid võidusõitjad ja juhendajad elevust täis, kuid autasustamise ajaks oli tunda, et võimust võttis nukrus. Enamik juhendajaid avaldas tänukirja vastu võttes lootust, et Ain jätkab võistluse korraldamist õige pea, kui mitte Hiiumaal, siis vähemasti Läänemaal.
Vinni-Pajusti meeskonnaga Hiiumaa seebikarbirallil kuuendat korda osalenud juhendaja Mart Pitsner ütles, et just tänu Ain Jepišovi algatusele on seebikarbiralli Eestis üldse olemas. “Tema ju algatas selle, meie tulime lihtsalt kaasa ja kui see vedur nüüd ära kaob, ma ei tea, mis sellest edasi saab,” muretses Pitsner.
Ta lisas, et kui hiidlased enam seebikarbi­rallit mingil põhjusel ei korralda, oleks see väga suur hoop ka ülejäänud võistlustele. “Praegu on meil neli etappi aastas, kui neid jääks vähemaks, siis hääbuks ka osalejate huvi,“ ütles ta Ainile suure aitäh, et ta kümme aastat seda korraldas.
Pere kõige tähtsam
Jepišov tõdes, et loomulikult kasvavad enda ellu kutsutud üritused südamesse ent samas tuleb ka tõele näkku vaadata. “On ütlemine, et aeg-ajalt tuleb passi vaadata – mina end sellesse kategooriasse veel ei lahterda – aga kõige õigem on ühe targa inimese öeldu – jäta meelde, et matab sind siiski ainult perekond,” ütles Jepišov.
Ta ütles, et kavatseb nüüd natukeseks aja maha võtta ja avaldas lootust, et seebikarbi­ralli korraldamise võtab üle Hiiumaa mudeliklubi Andres Laanejõe eestvedamisel: Laanejõe, kes lisaks mudeli­klubile juhendab erinevaid huviringe ja õpetab Emmaste põhikoolis tööõpetust, kinnitas, et just nii see on: “Vaim on valmis ja kes teeb see jõuab, nagu öeldakse.”
Rohke osavõtt
Reedel seisis stardijoonel 20 eriilmelist autot, mis võtsid mõõtu nii slaalomirajal kui ka kiiruskatsetel. Hiiumaa võistkondi oli kuus, Vinni-­Pajustist lausa üheksa, Haapsalust kaks, Arukülast kaks ja Ridalast üks võistkond.
Jepišov ei ole küll arvestust pidanud, kuid oletas, et sel aastal oli osalejaid rohkem kui tavaliselt.
Samas märkis ta, et õpilaste endi huvi on väiksemaks jäänud, rohkem tullakse välja klubidega ja aktiivsed osalema on emad-isad. “Need, kes kohale on tulnud, on väga tublid,” kiitis ta.
Mudeliklubi tuli võitma
Hiiumaa mudeliklubi võistkond Naksitrallid korjas auhinnalaualt mitu preemiat. Lisaks üldvõidule pälvis võistkond auhinnad parima tehnilise lahenduse, parima loova lahenduse, parima riietuse ja parima juhitavuse eest.
Võistkonda kuulusid Johanna Aaslepp, Merili Tursk ja Sten Andri Laane­jõe. Sama koosseisuga on võistlemas käidud kolm viimast aastat.
Nende auto valmis nelja pika õhtuga ja juhendaja Andres Laanejõe abi noored insenerihakatised väga ei palunud. “Me üritasime enamuse ikka ise teha, vahel veidi nõu küsisime,” rääkis Johanna, kes osales võistlusel juba viiendat korda. Kostüümid laenasid nad Kärdla nukuteatrist.
Kui Jepišovi sõnul on võistluse üheks eesmärgiks inseneri­teaduse reklaamimine, siis Johanna inseneriks õppida ei plaani. Seebikarbi­rallid aga talle meeldivad. “Võistlustel tahaksin ikka edasi osaleda ja võib-olla hakkan selliseid tulevikus ise korraldama,” arutles ta.
Koolitöötajate tiim
Kärdla põhikooli töötajate võistkonda Lill Tanki kuulusid Maarika Matt, Eliisa Liias, Anni Kingsepp ja Tarvo Malk. Auto iga väiksemgi detail oli läbi mõeldud. Näiteks armatuurlaud kaunistati meigi ja nipsasjakestega, mis ohutuse mõttes olid kinni liimitud. Vaid edasiveeremisel jäi auto teistele alla ja suutis veereda poole rajapikkuseni. Edasi pidi tehniline meeskond auto finišini lükkama. Vaatamata sellele saavutas võistkond üldarvestuses väärika neljanda koha.
Sel aastal jäid nii ralli esimene kui  teine koht Hiiumaale.  Hiiumaa mudeliklubi võitis karika seitsmendat korda, teise koha sai Kärdla põhikooli võistkond Retro ning kolmas koht läks Vinni-Pajustisse võistkonnale The Dark.
Rändkarikas, mis eelmisel aastal mandril olles viga sai, läbis talve jooksul remondikuuri ja liimiti uuesti kokku.
Andres Laanejõe kinnitas võitjavõistkonna nimel, et mudeliklubi auhinnariiulil hoitakse karikat hoolega.

Veel lugemist:

Galerii

Traditsiooniliselt 1. mail peetava Kärdla päeva põhiürituseks kujunes linnajooks, mille võitsid Karl Johan Kastein ja Anni Kingsepp. Kultuurikeskuses peeti endise linnapeade osavõtul visioonikonverentsi ning...

Nööbist kinni

Kes tohib Hiiumaa vallavalitsuses kasutada kütusekaarti? Kas osavallavanematel on kütusekaart? Kas varasemalt (enne Aivar Viidiku juhtumit – R.V) on täheldatud kaartide väärkasutamist? Kuidas on...

Uudised

Neli aastat pole vald ohtlike jäätmete kogumisringi tellinud ja nüüdne osutas, kui suur vajadus tegelikult sellise teenuse järgi on, sest autod said enne täis,...

Digileht

Hiiu Leht 03. aprillil Eiffeli eelkäija sai 150 Ohtlike jäätmete ringil jäi ruumist puudu Kas osavallavanemal peaks olema kütusekaart? Kaks naist loovad Kärdlas ilu...