Connect with us

Transport

Vali turvaline sõidukiirus!

erakogu
Lääne regiooni hooldus­valdkonna juht Hannes Vaidla pani Hiiumaa autojuhtidele südamele, et nad valiks talvistele oludele vastava ohutu sõidukiiruse, mitte piirkiiruse.
Suuremal osal Hiiumaa maan­teedest on suurim lubatud kiirus 90 kilomeetrit tunnis. Hannes Vaidla ütles kohtumisel Hiiumaa ettevõtjatega, et see ei tähenda, et nii kiiresti peabki sõitma, valida tuleb teeoludele vastav ohutu sõidukiirus.
Ta rõhutas, et hoolimata sellest, et maanteeamet paneb talihooldesse rohkem raha ja Hiiumaalgi on rohkem kõrgema hooldetasemega teid, peab hindama teeolusid ikkagi autojuht ise, mitte eeldama, et hooldaja on juba jõudnud tee vastavale tasemele viia.
“Kõik soovivad ka talvel sõita piirkiirusega 90 kilomeetrit tunnis, aga suvise ja talvise asfaldi haardetegur pole võrreldav ning talvine märg teekate on koguni kaks korda libedam kui suvel,” tuletas Vaidla meelde.
Ta tõdes, et teehooldajad ei suuda ka parima tahtmise juures tagada talvistel teedel suviseid tingimusi: “Igal juhul on teed talvistes oludes märksa libedamad kui suvel, ükskõik kui hästi neid ka hooldatakse.”
Varu aega!
Vaidla meenutas, kuidas ta kord Eestis saalitäie rahva ees esinedes küsis, kui palju nad talviti planeerivad lisaaega sihtpunkti jõudmiseks. Vaid neli inimest sajast ütles, et varub selleks rohkem aega.
Kohtumisel kodusaare ettevõtjatega küsis ta, kui palju varem sõidavad hiidlased talvel kodust välja, et parvlaevale jõuda. “Üldiselt ei planeerita rohkem aega kui suviste oludega, aga siis tekibki olukord, kus on alles sadama hakanud ja teehoolde­masinad pole veel jõudnud lund ära lükata ning ongi olukord paha ja ei pruugi praamile jõuda,” vastas ta ise.
Rootsi näide
Vaidla tõi võrdluse, et kui Eestis on suurematel maanteedel suvine suurim lubatud sõidukiirus 110 kilomeetrit tunnis ja talveks vähendatakse seda 90 kilomeetrile, siis näiteks Rootsis on aasta läbi üleval liiklusmärgid, mis lubavad sõita 120 kilomeetrit tunnis.
“Uurisin ühelt Rootsi kolleegilt, et kuidas nii saab, aga nad ütlesid, et kui tuiskab, siis lihtsalt sõidetakse aeglasemalt,” tõi ta näite rootslaste alalhoidlikust sõidu­stiilist.
“Juhilubade omanik peab teel olles ise vastutama ohutuse eest, aga Eestis on paraku harjumus, et peame sõitma piirkiirusega, samas loodusjõudude vastu võidelda ei saa. Kujutage ette, kui hakkab sadama jäitevihma, 16 000 kilomeetrit Eesti riigi­maanteid on libedad ja kõigil korraga lihtsalt ei jõua libedatõrjet teostada – siis lihtsalt ei saa üheksa­kümnega sõita,” kutsus Hannes Vaidla.

Veel lugemist:

Uudised

Hiiumaa karu on taas liikvel ja jäi eile õhtul Sigala külas Jörgen Novitski kaamera ette. Videot jagas naabrimees Jaanus Marrandi. Karuvideo üles võtnud Jörgen...

Juhtkiri

Mati aa kiusaja. Ta nimi äi pea üldsegid Mati olema. Ta vöib olla ka Jüri vöi Mari, Ainar vöi Aina, Mart vöi Maie.   Kiusaja...

Püha Lepa Leht

Püha Lepa Leht on tuhandetelt lugejatelt saanud kirju, milles on tõstatatud küsimus, et kes on see õige hiidlane? Kas selle staatuse tagab sündimine saarel...

Uudised

Mägipe kalurionni juurde kogunes reede hommikul üle 30 vabatahtliku, et Päästeameti ja Keskkonnaameti spetsialistide juhendamisel koristada nädala alguses rannal avastatud naftareostust. Kaljo Pihlamets juhtis...