Jälgi meid
Hiiumaa Glögikohvikute Päev 23.11-07.12

TRANSPORT

Rukki süvenduse hind kahekordistus öötöö tõttu

Selleks, et laevaühendus Hiiumaa ja mandri vahel toimiks tavapäraselt ka laevateel asuva Rukkirahu kanali hooldussüvendustööde ajal, tuli valitsusel leida kõvasti lisaraha.
Valitsus eraldas neljapäevasel istungil Hiiumaa ja mandri vahelisel laevateel asuva Rukki kanali hooldussüvendustöödeks täiendavalt üle 400 000 euro, mis teeb tööde kogumaksumuseks üle 800 000 euro.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete nõunik Kadri Tonka selgitas Hiiu Lehele, et süvendamine läks kallimaks, kuna ministeerium tuli vastu hiidlaste soovile ning süvendustöid tehakse vaid öösel.
“Vaid laevaliiklusevabal öisel ajal süvendustööde tegemine on ajamahukam ja seega kallim, kuid võimaldab Hiiumaa ja mandrivahelisel laevaliiklusel jätkata tavapärasel marsruudil ja graafikus,” selgitas Tonka.
Kokku läheb süvendamine ministeeriumi andmetel maksma 808 440 eurot.
Veeteede amet tunnistas edukaks ASi Insenerehitus pakkumuse ja sõlmis reedel lepingu Rukki kanali hooldus-süvendustöödeks. Tööde lepingujärgne maksumus on 650 000 eurot, sellele lisandub käibemaks 130 000 eurot.
Kogu 2,5 kilomeetri pikkune kanal puhastatakse setetest. Tööde käigus taastatakse kanalis eelmise süvendusega saavutatud sügavus, mis Balti normaalkõrgussüsteemi (BK77) järgi oli 5,4 m, praegu kasutuses olevas Euroopa ühtses kõrgussüsteemis (EH2000) on 5,2 m. Süvendustööd peavad algama hiljemalt 22. augustil ja lõppema vastavalt väljastatud vee erikasutusloale 15. oktoobril. Töid tehakse öötundidel, et mitte segada parvlaevaliiklust.
Ka VTA tugiteenuste osakond juhataja Katriin Pellä ütles, et hanke kallinemise peamine põhjus seisneb tööde tegemise keerukuses. “Töid saab teha üksnes parvlaevaliikluse välisel ajal ehk päeva viimase parvlaevareisi ja järgmise päeva esimese parvlaevareisi vahelisel ajal – seega jääb tööde tegemiseks väga lühike ajavahemik öisel ajal,” nentis juhataja. Tema kinnitusel on kanali minimaalne sügavus 5,2 meetrit (EH2000) on piisav, et ka madala mereveetaseme korral tagada laevaliikluse Rukki kanalis.
Loodab suuremat konkurentsi
Kadri Tonka lisas, et riigi eelarvestrateegias on nähtud süvendamiseks ette vahendid ka 2020. ja 2022. aastal. “Tulevaste tööde hankeid saab pikemalt planeerida ja seega võib eeldada tihedamat konkurentsi hankel,” avaldas ta lootust.
Veeteede amet kuulutas välja Rohuküla-Heltermaa parvlaevaliinile jääva Rukki kanali hooldussüvendamise hanke, millele tähtajaks, 5. juuliks, tegi pakkumise vaid üks ettevõte, Inseneriehituse AS.
Nende tööde kallinemist loodab ministeerium vältida. “Kuna ka tööde maht on väiksem, sest töid tehakse kahe aasta tagant, siis jätkub järgnevatel aastatel eelarvestrateegias eraldatud vahenditest,” ütles Tonka.
Viimane hooldussüvendamine tehti Rukki kanalis 2014. aastal. Tänavu aprillis tehtud hüdrograafilise mõõdistuse järgi leiti kanalis mitmeid kohti, kus sügavus oli väiksem kui 5,2 meetrit. Madalama sügavusega kohtadest tuleb eemaldada pinnas ja vajadusel kivid sellises mahus, et pärast tööde lõppu oleks kogu kanali sügavus EH2000 järgi 5,2 meetrit.
Madala veetaseme puhul on tähtis Rukkirahu kanali sügavuse iga sentimeeter, kuna sellest sõltub, kas laevad sõita saavad.

Veel lugemist:

UUDISED

2021 oli värvikirev aasta. Sellesse mahtus ohtralt rõõmsaid hetki, aga ka ootamatusi ja väljakutseid, millega rinda pista. Vaadates tagasi lõppevale aastale, teeb rõõmu, et...

UUDISED

Milline on Rukki kanali sügavus praegu ja kas saame kevadele vastu minna, kartmata nn Rukki kriisi kordumist, küsisime veeteede ametilt. Rukki kanali hooldussüvendus­töödest on...