Vjatšeslav Leedo laevafirma Saaremaa Laevakompanii (SLK) vaidlustas juba neljanda majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) Sõru–Triigi praamiliini hanke, kuigi ministeerium on juba teise ettevõttega lepingu sõlminud.
MKM teatas septembri alguses, et pärast mitut nurjunud riigihanget sõlmisid nad lõpuks lepingu ASiga Kihnu Veeteed, mis hakkab alates oktoobrist teenindama Saaremaa ja Hiiumaa vahelist parvlaevaliini. Samas esitas SLK septembri lõpus riigihangete vaidlustuskomisjonile kaebuse, mille eesmärk on juba sõlmitud hankelepingu tühisuse tuvastamine, selgub hanketeadetest.
MKMi pressiesindaja Mihkel Loide rääkis BNSile, et usutavasti see vaidlustus liini teenindamist ja vastavat lepingut ei mõjuta, kuid enne ametliku info saamist ei oska ministeerium lähemalt kommenteerida. “Vaidlustuse sisulist dokumenti meile veel saadetud pole,” lisas ta.
Praeguse vedajaga, OÜga Väinamere Liinid sõlmitud leping lõpeb septembri lõpus, mistõttu korraldas MKM kolm riigihanget, mis eri põhjustel nurjusid. Seetõttu otsustati neljandal korral väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetluse kasuks, millele laekus üks pakkumus ASilt Kihnu Veeteed.
Sõlmitud leping on lühiajaline, kestvusega umbes seitse kuud, kuna alates järgmise aasta maist on liinile oodata uut reisiparvlaeva Soela, mis spetsiaalselt valmistatud Saaremaa ja Hiiumaa vaheliseks laevaühenduseks.
Sõru–Triigi parvlaevaühenduse aastane dotatsioonisumma riigilt on ligikaudu 1,3 miljonit eurot.