Jälgi meid
Hiiumaa Glögikohvikute Päev 23.11-07.12

TRANSPORT

Saaremaa ettevõte hakkab ehitama Sõru–Triigi liini uut parvlaeva

Veeteede amet (VTA) ja Saaremaa laevaehitaja Baltic Workboats sõlmisid neljapäeval majandusministeeriumi ettepanekul lepingu uue parvlaeva ehitamiseks, mis hakkab sõitma Sõru–Triigi liinil. Laev peab valmima 2017. a aprilli lõpuks ja maksab koos käibemaksuga 9,4 miljonit eurot.
“Riik võtab väga tõsiselt saarte laevaliikluse korraldamist,” ütles majandus- ja taristuminister Urve Palo. “Praegu sõidavad uued laevad Ruhnu, Abrukale, Pranglile ja Piirissaarde, peagi valmivad Kihnu ja Vormsi laevad ja just hiljuti algas nelja uue parvlaeva ehitamine Saaremaa ja Hiiumaa liinidele,” lisas minister.
Sõru–Triigi uus laev võimaldab aastaringset vedu ja mahutab u 22 sõiduautot või kaks veoautot massiga 45 tonni. Tulevikus on mahutavust võimalik lisateki paigaldamisega suurendada. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti on laevas vähemalt 200.
Ehitatav parvlaev on sarnane varem VTA poolt tellitud Kihnu ja Vormsi laevadele. Võrreldes praegu Sõru–Triigi liinil kurseeriva laevaga mahutab uus laev ligikaudu sama palju sõidukeid ja reisijaid, samas pole seda vaja sadamas ümber pöörata ehk reisiaeg on selle võrra lühem. Samuti on uue laeva manööverdusvõime ja merekindlus oluliselt paremad.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi seisukoht on, et oluliselt suurema laeva ehitamine liinile ei ole tasuv, kuna Sõru–Triigi liin on pigem hooajaline. Seega enamiku aastast seisaks suur osa ressurssist kasutamata.
“Eks kõrghooajal oleks vaja muidugi suuremat laeva, aga usume, et lisareisidega saame tipphooaja probleemi lahendada,” ütles ministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Rasmus Ruuda Hiiu Lehele. Ta ei osanud veel pakkuda, mitu reisi päevas olema saab – see sõltuvat eelnevast nõudlusest – kuid rõhutas, et sõiduplaan saab olema selline, et väga pikka ooteaega ei jää.
Vajadusel on laeva siiski võimalik natuke ümber ehitada nii, et see mahutaks vähemalt 32 sõidukit,  seda lisatekiga. “Peagi tuleb Rohuküla–Sviby liinile Ormsö, mis on Sõru–Triigi liinile ehitatava laeva sõsarlaev, siis saab igaüks sellega tutvuda ja veenduda, kas laev on piisavalt mahukas,” lisas Ruuda.
Leping VTA ja Baltic Workboatsi vahel sõlmiti vastavalt kehtivale optsioonile. Laeva ehitust rahastatakse 85 protsendi ulatuses perioodi 2014–2020 ühtekuuluvusfondi raha toel ning 15 protsendi ulatuses riigieelarvest.
Valminud laevale leitakse operaator avatud konkursil.

Veel lugemist: