Connect with us

Transport

Komisjon jättis Leedo firma vaide rahuldamata

Esmaspäeval tegi riigihangete vaidlustuskomisjon (VAKO) otsuse, et OÜ Väinamere Liinid kvalifitseerimata jätmine majandusministeeriumi (MKM) praamihankel oli õigustatud. VAKO jättis seega Väinamere Liinide (VL) vaidlustuse rahuldamata.
Puudustena tõi komisjon välja, et VL ei tõendanud hankemenetluses, et tema käsutuses on hankelepingu täitmise tagamiseks rahalisi vahendeid vähemalt 5 miljonit eurot. See oli aga üks hankele kvalifitseerumise tingimusi.
Samuti ei suutnud VL esitada ministeeriumile kinnitust, et lepingu algusajaks ehk 1. oktoobriks 2016 on neil olemas nõuetele vastavad neli parvlaeva. Kinnitus anti vaid kolme laeva olemasolu kohta.
Samuti leidis VAKO, et Leedo firma esitas hankes hoopis ise tingimuse, et saavad neljanda laeva olemasolu lubada vaid juhul, kui riik sõlminuks nendega lepingu juba 1. oktoobril 2014. VAKO arvates on sellise tingimuse seadmine pakkuja poolt vastuolus riigihangete seadusega ning seda võiks käsitleda lausa pakkujapoolse surveavaldusena ministeeriumile.
MKM teatas septembris, et rahvusvahelisele hankele mandri ja saarte vahel laevaliikluse korraldamiseks laekus tähtajaks küll üks pakkumus VLt, kuid pakkuja ei vastanud kvalifitseerumistingimustele. Seega alustas MKM vedaja leidmiseks otseläbirääkimisi. Nüüdseks on jõutud otseläbirääkimistega hanke võitjaks kuulutada juba riigifirma Tallinna Sadam, kuid vaidlused käisid veel ka esimese hanke üle.
Vjatšeslav Leedole kuuluva Saaremaa Laevakompanii tütarfirma VL vaidlustas MKMi otsuse Leedo firma kvalifitseerimata jätmisest, sest leiti, et “põhilised mittekvalifitseerimise põhjused olid juriidilist ja administratiivset laadi, mitte seotud MKMi poolt seatud hanketingimuste sisulise mittetäitmisega”.

Veel lugemist:

Galerii

Traditsiooniliselt 1. mail peetava Kärdla päeva põhiürituseks kujunes linnajooks, mille võitsid Karl Johan Kastein ja Anni Kingsepp. Kultuurikeskuses peeti endise linnapeade osavõtul visioonikonverentsi ning...

Taskuhääling

Köikide Jüttude kümnendas osas käis külas Hiidlaste Koostöökogu juht ja kalur Ilmi Aksli.

Nööbist kinni

Kes tohib Hiiumaa vallavalitsuses kasutada kütusekaarti? Kas osavallavanematel on kütusekaart? Kas varasemalt (enne Aivar Viidiku juhtumit – R.V) on täheldatud kaartide väärkasutamist? Kuidas on...

Digileht

Hiiu Leht 03. aprillil Eiffeli eelkäija sai 150 Ohtlike jäätmete ringil jäi ruumist puudu Kas osavallavanemal peaks olema kütusekaart? Kaks naist loovad Kärdlas ilu...