Connect with us

Krimi

Jalgrattasõit maanteel nõuab valvsust nii sõidukijuhtidelt kui ka ratturitelt

Eelmise esmaspäeva õhtul sai Raplamaal õnnetuses viga jalgrattur, kellest möödumisel ei suutnud veokijuht hoida ohutut külgvahet. Esialgsetel andmetel liikusid jalgratturid maanteel kõrvuti.
8. septembril kella 15 paiku sõitis Raplamaal Märjamaa vallas Tallinn–Pärnu–Ikla maantee 58. kilomeetril veokijuht liiga lähedalt mööda jalgratturist, kes paiskus sõiduteele ja sai viga.
Esialgsetel andmetel oli õnnetuse põhjuseks mitme olulise nõude rikkumine. Liiklusõnnetuses osalenud veokijuht ei hoidnud tema ees liikunud autoga piisavat pikivahet. Seetõttu nägi ta ohtu liiga hilja ega suutnud teel liikunud jalgratturitest möödumisel tagada turvalist külgvahet. Veoautolt saadud löögist või auto poolt tekitatud tuulest paiskus üks ratturitest sõiduteele. Üheks liiklusõnnetuse asjaoluks võib olla see, et esialgsetel andmetel sõitsid jalgratturid kõrvuti. Juhid olid kained ja õnnetuse täpsed asjaolud selgitab väärteomenetlus.
Lääne prefektuuri liiklusjärelevalvetalituse juhi Sander Peremehe sõnul peab maanteel jalgrattaga sõites olema väga ettevaatlik. Sama ettevaatlikud peavad sõidukijuhid olema ka jalgratturite suhtes.
Tema soovitus on, et arvestades sõidukite suurt liikumiskiirust tuleb kõigil maanteel liikujatel silmas pidada elementaarseid ohutusreegleid. Jalgrattur peab sõitma võimalikult sõidutee parema ääre lähedal ja kindlasti ei tohi sõita sõiduteel kõrvuti. “Kõrvuti sõites on küll kaaslasega mõnus juttu ajada, kuid tiheda liiklusega maanteel on see äärmiselt ohtlik,” nentis Peremees.
Ettevaatlikud peaksid maanteel liikuvate jalgratturite osas olema ka sõidukijuhid. Ta viitas, et pikivahe hoidmise nõue, mis maanteel on vähemalt kolm sekundit ehk 75 meetrit, on mõeldud selleks, et juht suudaks ohu tekkimisel reageerida ja võtta vastu õiged otsused. “Näiteks selleks, et teisest liiklejast möödasõidul või möödumisel suudetaks tagada ohutu külgvahe,” tõi Peremees näite.
Septembrikuu esimese kümne päevaga on liiklusõnnetustes viga saanud 45 inimest ja hukkunud kolm.

Veel lugemist:

Nööbist kinni

Kes tohib Hiiumaa vallavalitsuses kasutada kütusekaarti? Kas osavallavanematel on kütusekaart? Kas varasemalt (enne Aivar Viidiku juhtumit – R.V) on täheldatud kaartide väärkasutamist? Kuidas on...

Uudised

Neli aastat pole vald ohtlike jäätmete kogumisringi tellinud ja nüüdne osutas, kui suur vajadus tegelikult sellise teenuse järgi on, sest autod said enne täis,...

Persoon

Kärdla linna haljastuse eest hoolitsevad Mai Sinilaid ja Sirje Voitka lähevad lausa hoogu, kui hakata arutama teemal, mis teeb Kärdlast Kärdla või milline on...

Digileht

Hiiu Leht 03. aprillil Eiffeli eelkäija sai 150 Ohtlike jäätmete ringil jäi ruumist puudu Kas osavallavanemal peaks olema kütusekaart? Kaks naist loovad Kärdlas ilu...