Connect with us

Uudised

Sadamas algas pontoonsildade paigaldus

Hillar Kukk
13 kuud kestnud Kärdla sadama ehitus jõudis oktoobrikuus uude järku – teisipäeval algas sadama ujuvsildade monteerimine.
Kohale toodi esimesed elemendid, millest sillad kokku pannakse ja alustati ettevalmistusi nende monteerimiseks. SA Kärdla Sadam juhatuse liige Hillar Kukk ütles, et pontoonide rajamine algas vastavalt kokkulepitud ajagraafikule
Alltöövõtja OÜ Top Marine paigaldab kolm ujuvsilda, mis koosnevad 18 monoliitpontoonist – igaüks 12 m pikk ja 2,4 m lai. Kolmest ujuvsillast kaks on 50 m, kolmas 48 m pikk. Sildade ääres on kohti 56 alusele.
Paigaldustöödega plaanib Top Marine valmis saada oktoobri lõpuks. Veel on lõpetamisel elektri- ja haljastustööd, oktoobri teisel poolel paigaldatakse kaide puitvenderdus, pollarid ja lipumastid, novembri alguses konteinertankla ja septi/pilsivete pump.
Kulukas rõõm
Jõuludeks valmivas sadamas ollakse töödega graafikus. Kokku teeb peatöövõtja, AS Nordecon lepingujärgseid töid 4,1 miljoni euro väärtuses, maksumus ilma käibemaksuta.
70 aastat sadamata olnud Kärdla sai selle rajamiseks 3,2 miljonit eurot Euroopa Regionaalarengu fondist rahastatavast piirkondade konkurentsivõime tugevdamise meetemest. Projekti oma­finantseeringu, ilma käibemaksuta 1,54 miljonit eurot, peab tagama Kärdla linn. Selleks võttis linnavolikogu laenu, mis tuleb tagasi maksta kümne aasta jooksul – koos intressidega on summa suurem – 1,9 miljonit eurot. Võrdluseks, et linna tänavune eelarve on 3,2 miljonit eurot.
Sadama taastamiseks on ettevalmistustöid tehtud 1990. aastate algusest ja sadamat on Kärdlas pikisilmi oodatud, kuid sadama omafinanatseering on linnale suur kohustus, mille üle käisid eelmisel aastal vaidlused. Lõpptulemusena esialgset projekti, eelkõige süvendustööde mahtu, sadama süvist ja kaikohtade arvu vähendati.
Sadamaprojekti lõppmaksumus koos eeltööde, ehitushankest välja jäänud tööde ning mahtude vähendamisest tulenenud lisatöödega on 5,7 miljonit eurot. Linna oma­finantseering on 2,5 miljonit eurot, millest tagasi laekub 1 miljon eurot käibemaksu.
Kärdla külalissadama ehituslepingu sõlmisid AS Nordecon ja SA Kärdla Sadam mullu juulis.

Veel lugemist:

Galerii

Traditsiooniliselt 1. mail peetava Kärdla päeva põhiürituseks kujunes linnajooks, mille võitsid Karl Johan Kastein ja Anni Kingsepp. Kultuurikeskuses peeti endise linnapeade osavõtul visioonikonverentsi ning...

Nööbist kinni

Kes tohib Hiiumaa vallavalitsuses kasutada kütusekaarti? Kas osavallavanematel on kütusekaart? Kas varasemalt (enne Aivar Viidiku juhtumit – R.V) on täheldatud kaartide väärkasutamist? Kuidas on...

Uudised

Neli aastat pole vald ohtlike jäätmete kogumisringi tellinud ja nüüdne osutas, kui suur vajadus tegelikult sellise teenuse järgi on, sest autod said enne täis,...

Digileht

Hiiu Leht 03. aprillil Eiffeli eelkäija sai 150 Ohtlike jäätmete ringil jäi ruumist puudu Kas osavallavanemal peaks olema kütusekaart? Kaks naist loovad Kärdlas ilu...