Kärdla jahisadama ehitusaega on järele jäänud veel neljandik, avamiseni üheksa kuud.
Kärdla jahisadama ehitustööd algasid pisut enam kui aasta tagasi. Valmis peaks sadam saama nelja kuu pärast, jõuludeks.
Esimesed alused jõuavad sadamasse järgmise aasta maikuus, kui 20. mai paiku peetakse esimest Kärdla sadama festivali.
Ehitustööde hetkeseisust rääkis SA Kärdla Sadam juhatuse liige Hillar Kukk. Ta ütles, et tööjärg on graafikus ja tema töövõtjaga ASiga Nordecon rahul. “Meie koostöö on üle ootuste hea – kes vähegi ehitusest teab, mõistab, kui oluline on tellija ja ehitaja hea koostöö,” ütles Kukk.
Tööd maal ja vees
Kuival maal paigaldatakse praegu sadama läänekai kivisillutist ning rajatakse parkla ja lipuväljaku aluseid. Elektrivarustuse kaablikanalisatsioon on valmis, jätkatakse kaabelduse, elektrikilpide ja valgustuse paigaldamist. Ka veevarustuse ja kanalisatsioonitööd on praktiliselt lõpetatud, veel jätkub sadevete kanalisatsiooni pumpla ehitus.
Kivisillutise ja murukiviga kaetakse suur hulk, üle
10 000 ruutmeetri sadama territooriumist. Praeguseks on sellest paigas u 60 protsenti. Neid töid teeb ASi Nordecon tütarettevõte OÜ Hiiu Teed ja tööde kogumaksumus on
315 000 eurot.
Sadamabasseini süvendamine algas juba talvel. Juuni lõpust tuli sadamasse tööle OÜ Wetmen pargas, mis siiani on süvendanud sadama juurdesõidukanalit. Kui see tehtud, siseneb süvendaja sadamabasseini ja jätkab tööd seal.
Kui kevadtalvel sadamast kaevatud pinnast kasutati osaliselt arendusala täiteks, siis praegu väljakaevatav pinnas veetakse kaadamisalale, mis asub umbes 3 miili Kärdla sadamast põhja pool.
Koos sadamabasseiniga on süvendustööde maht kokku ligi 35 000 kuupmeetrit. Seda on märksa vähem, kui algselt, kui sadama sügavuseks kavandati 4,5 m. Siis tulnuks teisaldada 146 000 kuupmeetrit pinnast. Selleks, et ehituskuludelt kokku hoida, sadama sügavust vähendati ja Kärdla jahisadama sügavus saab olema 3–3,5 m.
Süvendustööde maksumus kokku on 541 000 eurot ja tehtud peavad need olema septembri lõpuks.
Septembris asfalteeritakse parkla, oktoobri lõpuks peavad lepingu kohaselt olema paigas ujuvsillad.
Kokku 5,5 miljonit eurot maksvas sadamas saab olema 60 kaikohta.
Sadama kõrvale kerkiva väikelaevade hoolduskeskuse ehitamiseks kuulutas kinnistu hoonestusõiguse võitnud OÜ Yacht Service Kärdla välja arhitektuurikonkursi, mille tööde esitamise tähtaeg on augusti lõpus.
Kärdla Marina
Juba käiakse Kärdla jahisadamat tutvustamas messidel. Muuseas, inglise keeles on jahisadam “marina”, mitte “port”. Niisiis nimi, millega uut sadamat väljamaal esitletakse, kõlab kui kena tütarlapse nimi “Kärdla Marina”.
Hillar Kukk rääkis, et sadama turundamisega tehti algust juba Helsingi paadimessil Vene 2013 käesoleva aasta veebruaris. Tall Ships’ Races ajal presenteeris ta sadamat regatil osalenuile.
Septembris esitleb ta sadamat Taanis toimuval Baltic Sea Cruising Network’i konverentsil Balti mere regiooni riikide ja Suurbritannia purjetamisorganisatsioonide esindajatele.
Ka Hamburgis oktoobri lõpus toimuval messil Hanseboot 2013 tahetakse kohal olla ja Kärdla jahisadamat tutvustada.
LEADERi kohaturunduse toetusmeetme abiga osaletakse veebruaris Helsingis toimuval messil Vene 2014 ja märtsis Stockholmis toimuval messil Allt För Sjön 2014.