Connect with us

Transport

Bussijuhid vajavad meie, reisijate, abi

Selleks, et saare bussijuhid saaksid ka edaspidi reisija “kodu­tee otsas” maha lubada, peame meie, bussireisijad, kaasa aitama.
Peagi ilmuvas Hiiu Lehe järjejutu osas kirjutab Kaalu Kirme alapealkirja all “Minu sõbrad bussijuhid” Hiiumaa lahketest ja abivalmis bussijuhtidest, kes koolilapsel, eakal või raskete pakkidega reisijal lubavad bussist väljuda n-ö kodutee otsas.
Praegu on kaalumisel, kas see ehthiidlaslik ja üsna mõistlik suhtumine veel jätkuda saab. Arutelu, kas lõpetada reisijate väljalubamine peatusest väljaspool, sai alguse pärast seda, kui kaheksaaastane poiss sai selle kuu alguses   Tubalal teed ületades autolt löögi. Veidi enne seda oli ta väljunud liinibussist, mille juht avas bussiukse poisi kodu juures, kuna peatusest on tal kauge koju tulla.
AS Mulgi Reisid Hiiumaa piirkonna juht Martin Kagadze rääkis, et suhteliselt õnnelikult lõppenud õnnetus juhtus küll pärast seda, kui buss oli ära sõitnud, kuid kui bussijuht peatab bussi väljaspool ametlikku peatust ning väljunud reisijaga  juhtub õnnetus, vastutab toimunu eest tema. Juhul, kui õnnetus juhtub pärast seda, kui reisija väljub ametlikus bussipeatuses, klaarivad süülisust õnnetuse osapooled.
Bussijuht Ervin Villmäe ütleb, et tahaks ju inimeste vastu hea olla, aga seejuures on kogu aeg endal “saba tules”. “Rääkisin ühele eakamale daamile selle poisiga juhtunust ja kahtlesin, kas tohingi teda enam väljaspool peatust väljuda lasta. Naine naeris ja ütles, et ei juhtu temaga midagi. Kui tagasivaatepeeglist jälgisin, kuidas ta teed ületab, nägin, et pilkugi kõrvale heitmata surus ta lõua vastu rinda ja sammus kohver sabas üle tee.”
Villmäe pakkus, et kõikidesse maakonnaliinide bussidesse võiks panna sildi “Väljumine ainult peatustes” ja senise tava hoobilt ära lõpetada: “Oleks bussijuhtidel süda kergem – seadus ei luba ja kõik!”
Õnnetusse sattunud poisi ema Inga on vastupidisel arvamusel ja bussijuhtidele väga tänulik, et nad tema lastel kodu juures väljuda lubavad. Ta leiab, et tulla pikka maad koju mööda teed, kus autod kihutavad 90 km tunnis, oleks veel palju ohtlikum.
Ingat häirib, et Tubalal, kus hulk elumaju otse tee ääres, ei ole mingit kiirusepiiranut nagu näiteks on Kõrgessaares. “Kass jäi auto alla, koer ka, nüüd poiss,” loetles ta ning lubas ühendust võtta Tiit Harjakuga maanteeametist ja paluda, et halva nähtavusega maanteelõigule kiiruspiirang seataks.
Maavalitsuse ühistranspordi spetsialist Tõnis Markus ütles, et ei näe kuritegu selles, kui bussijuht reisija väljaspool peatust busist väljuda lubab, kuid kui juhtub õnnetus, jääb see bussijuhi vastutusele.
Martin Kagadze ütles, et praegu arutelu käib, kuid otsust pole tehtud. “Katsume ehk veel ilma sildita hakkama saada,” ütles ta ning kutsus bussireisijaid enne tee ületamist ootama, kuni buss peatusest lahkub ja siis oma silmaga veenduma, et tee on vaba ning teeületamine ohutu.

Veel lugemist:

Galerii

Traditsiooniliselt 1. mail peetava Kärdla päeva põhiürituseks kujunes linnajooks, mille võitsid Karl Johan Kastein ja Anni Kingsepp. Kultuurikeskuses peeti endise linnapeade osavõtul visioonikonverentsi ning...

Taskuhääling

Köikide Jüttude kümnendas osas käis külas Hiidlaste Koostöökogu juht ja kalur Ilmi Aksli.

Ahto ilmajutud

Selle nädala ilmategijaks on kõrgrõhkkonnad. Ilm on küllaltki soe ja enamasti näeb ka päikest. Mereäärsel rannikul aga on jaheda merevee tõttu veel küllaltki jahe....

Juhtkiri

Teeme Ära talgupäev on juba nii vana asi, et keegi ei mäletagi, kuidas 16 aastat tagasi esimest korda hoogtöö korras üle maa prügi  korjati...