Jälgi meid
HL jõulukampaania bänner

TRANSPORT

Regula teenib Leedole raha ka riigi omandis

Harda Roosna
Saaremaa Laevakompanii müüs parvlaeva Regula OÜ-le TS Laevad ning jätkab 1. oktoobrist mandri ja suursaarte vahel parvlaevaliikluse tehnilise opereerimisega, mis tähendab, et riigile kuuluv alus teenib tulu erafirmale. Möödunud nädala reedel sõlmitud lepingu hind on vahemikus 4–6,5 miljonit eurot.
ASi Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk sõnas pressiteate vahendusel, et parvlaev Regula on läbi aastate tõestanud sobivust mandri ja suursaarte vahelistel liinidel, olles töökindel, hästi sissesõidetud ning nii meeskonnale kui ka reisijatele juba omaks saanud.
“Regula müük on hea lahendus kõikidele osapooltele – alates 1. oktoobrist jätkab Saaremaa Laevakompanii parvlaev Regula tehnilise opereerimisega ning senine kogenud laevameeskond saab jätkata oma igapäevast tööd, aidates kaasa sujuvale ühendusele mandri ja suursaarte vahel,” selgitas Rihvk.
Olemasolevatest variantidest parim
TS Laevad juhatuse esimees Kaido Padar ütles Meie Maale, et laeva meeskond vahetatakse välja esimese kahe kuu jooksul.
“Me pole selles äris olnud nii kaua, et kogu protsessi lõpuni tunnetada. Seega, mida vähem on 1. oktoobril segadust, seda parem. SLK meeskond on peal kaks kuud, 1. oktoobrist lähevad peale ka meie oma inimesed, et tagada sujuv üleminek,” selgitas Padar, kelle sõnul läheb Regula üle Tallinna Sadama omandisse 30. septembril. Millist liini Regula siis teenindama hakkab, pole veel selge.
Padari sõnul sai Regula ostul määravaks, et tegemist on tehniliselt korras, paraja mahutavuse ning jääklassiga laevaga, mis sobib võimalike tõrgete korral aastaringselt asenduslaevaks mitmeteks aastateks.
TS Laevad meeskond on varulaeva otsingu jooksul kontakteerunud ligi 30 ettevõttega, et leida turult kõik müügis olevad või renditavad parvlaevad. Valikus olnud laevadest tehti Regula kasuks otsus just tulenevalt parimast võimalikust hinna ja kvaliteedi suhtest.
Padar ütles tehingut kommenteerides, et võimalikud pakkumised jäid 4–6,5 miljoni euro vahele. “Oli laevu, millel puudus jääklass, oli laevu, mille investeerimise vajadus ulatus paari miljoni euroni. Ühe laeva välistasime puhtalt selle pärast, et ta ei sobinud tänaste kaldarampidega,” lisas Padar.
Sadam tajub vastutust
Ta tõi veel välja asjaolu, et ehitusgraafikud tehastes on äärmiselt pingelised ja seetõttu jätkatakse erinevate ettevõtetega läbirääkimisi, et oleks võimekus tagada mitme rendilaeva olemasolu lühiajaliseks prahtimiseks. TS Laevade juhi sõnul peab ettevõte kindlustama üleveo ka siis, kui uute laevade valmimine või vastuvõtmine peaks tähtaegu ületama.
“Tajume vastutust mis meil ja Tallinna Sadamal on. Protsess on ülimalt pingeline ja laevu hangime aastakümneteks, mistõttu kvaliteedis vastuvõtmisel me allahindlust teha ei tohi. Peame olema valmis igaks olukorraks, ka selleks, kui tehastes valmimine venib või tuleb riikides ette midagi sellist, mis praamide saabumist võib aeglustada. Selleks töötame ka ajutiste asenduslaevade hankimisega ja vajadusel peame suutma kasvõi kõigi laevade hilinemise korral tagada üleveo. Olgu öeldud, et nii musta stsenaariumit me täna ette ei näe, kuid valmis peame selleks olema, et kõik toimiks,” rõhutas Padar.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning OÜ TS Laevad vahel sõlmitud sõitjateveo avaliku teenindamise leping näeb ette, et kui mõnega neljast parvlaevast peaks mingi rike või tõrge juhtuma, peab vedaja tagama varulaeva olemasolu 24 tunni jooksul.

Ines Vapper
ines@meiemaa.ee

Veel lugemist: