Connect with us

Uudised

Kui ruttu tuli kiirabi?

Häirekeskusest teatati, et kõne registreeriti kell 20.21, kiirabi sõitis välja 20.25 ja oli kohal 20.29. Seega oli kiirabi kohal 8 minutiga ja tegelikult inimestele tundunud pikka ootamist justkui polnud.
Iseenesest lõppes kõik hästi, kuid juhtunu tekitas kogukonnas palju kõneainet ja ka pahameelt ning kellaaegade erinevus tõstatab küsimuse, kas ametkonnad püüavad end lihtsalt õigustada ja näitavad hiljem endale soodsaid kellaaegu.
Häirekeskuse töötaja Edvi Freiberg rääkis, et kõne salvestus kuulati veel kord üle ning analüüsiti ka sündmuse lahendamist. “Häirekeskus väga soovib tänada helistajat, täielik näidiskõne. Väga korrektselt ja kiiresti edastatud info jalatrauma kohta, kirjeldatud, kus on vigastus ning kui palju tuleb verd. Väga hästi oli öeldud teejuhatus, millise maja juures, kuidas tulla. Helistaja jäi rahulikuks kõne lõpuni,” rääkis Freiberg. Täpsemalt ei saanud ta kõnes esitatud infot välja öelda, kuna see sisaldas tervisega seotud teavet.
Freiberg selgitas, et häirekeskuse töösaalides on päästekorraldajatel tööjaotus. Üks päästekorraldaja vastab 112 kõnedele ning teine annab kiirabile või päästjatele väljasõidukorralduse ja seda juba kõne ajal.
Nii toimiti ka seekord. Päästekorraldaja küsis helistajalt kõige olulisema info ehk selgitas välja abivajaja seisundi ja salvestas andmed andmebaasi ning jätkas abivajaja seisundi kohta täpsustavate küsimuste esitamist. Samal ajal andis teine päästekorraldaja ehk logistik väljasõidukorralduse kiirabile. “Helistajatel ei ole põhjust karta, et täiendavate küsimuste esitamisega väljasõidukorralduse andmine viibib,” kinnitas Freiberg.
Häirekeskus edastab väljasõidukorralduse kiirabibrigaadile telefoni teel. Kiirabi edastab teate selle kohta, et nad sõitsid välja ning jõudsid sündmuskohale raadioside kanalite kaudu automaatse teatena, mis salvestatakse häirekeskuse hädaabiteadete menetlemise andmebaasi automaatselt. Seega häirekeskuse päästekorraldaja ei sisesta kellaaegu käsitsi ja neid muuta ei saa.
Ka SA Põhja-Eesti Regionaalhaigla kommunikatsioonijuht Inga Lill ütles pärast faktide kontrollimist, et häirekeskusest edastatud kellaaegade info on õige ja ühtib kiirabi dokumentidel oleva infoga. Seega väide, et kiirabi saabus kell 20.38 ei ole õige, sest kell 20.30 tuli kiirabile juba järgmine väljakutse ning kell 20.40 oli brigaad juba uues kohas uue patsiendi juures.

Veel lugemist:

Digileht

Hiiu Leht 26. aprillil Neli naist avavad Viskoosas poe Osa Käina ajaloost sai kaante vahele Kevadist ürdikuningat tuleb tikutulega otsida Maarjakask astub kadakale kannule...

Uudised

Kõrgessaares 30. aprillil avatava käsitöökaupluse avanud neli naist tahavad enda sõnul poe avamisega järgi uurida, kas Viskoosa on ikka nii arenev koht nagu väidetakse. ...

Uudised

Kolmapäeval  Kõpu poolsaare põhjaküljes Palli – Mägipe piirkonnas ja lõunaküljel Kaleste kandis tuvastatud rannikureostuse eemaldamiseks korraldab Hiiumaa vald talgud. Vabatahtlikud on oodatud appi reedel,...

Uudised

Hiiu Lehe toimetuse poole pöörduti küsimusega, miks saeti Käina lähedal elektriliinide alt maha isegi kadakad, ometigi ei kasva ju kadakas kunagi nii kõrgeks, et...