Hiidlase Peeter Kaibaldi ja tema kaardilugeja Priit Pildeni masinat BMW M3 tabasid tehnilised probleemid. “Kuna teeolud Saaremaal olid pika saju tõttu keerulised, oli meie eesmärk esimesel võistluspäeval kindlalt rajal püsida ja parandada stardipositsiooni teiseks päevaks. Meie stardinumber oli 146, seega pidime kõik esimese päeva katsed läbima pimedas,” rääkis Kaibald.
Kaibaldi sõnul läks neil esimene katse hästi ja tulemuseks oli 19. koht. “Teisel katsel tabasid meid aga kerged mootori probleemid, mistõttu auto suri korduvalt välja. Saime oma klassis 18. koha. Enne Kuressaare linnakatset toimus päeva esimene hooldus, kus tegime vajalikud ettevalmistused.”
“Poole katse peal purunesid auto tagumise vasaku ratta kõik tikkpoldid, mille tõttu kaotasime ratta ja pidime katkestama. Otsustasime jätkata järgmisel päeval superrally süsteemis, mis tähendab, et esimese päeva tulemusele lisatakse viis minutit,” rääkis Kaibald.
Kaibald rääkis, et nad tegid auto öösel korda ja läksid teisel päeval taas starti. “Õnneks olime parandanud oma stardikohta 39 koha võrra ja läksime teisel päeval starti 107. positsioonilt.”
“Teise päeva esimese katse alguses tabasime kivi, mis oli ideaaltrajektooris lombi sees peidus. Selle tagajärjel lõhkusime esimese õõtshoova,” sõnas Kaibald ja lisas, et sama koht sai saatuslikuks veel seitsmele võistkonnale.
Kaibaldi kirjeldas, et pärast teist katset üritas ta autot parandada kättejuhtuvate asjadega, milleks olid voolikuklambrid ja rattavõti.
“Järgmise katseni oli vaja sõita umbes 50 kilomeetrit ning lisaks kaks katset. Paraku olid Saaremaa teed armutud ja meie kiirlahendus ei toiminud. Seetõttu tuli ratas jälle koos amordiga lahti. Proovisime veel korra asja parandada, aga seegi õnn kestis vaid 20 kilomeetrit,” rääkis Kaibald.
“Raske südamega pidime vastu võtma otsuse katkestada,” sõnas rallisõitja ja lisas, et sellega Saaremaa ralli nende jaoks lõppes.
Kaibald ja Pilden võistlesid EMV7 klassis, kus sõidavad rohkem kui kaheliitrise mootoriga ühesillaveolised autod. Neile pakkus konkurentsi 30 meeskonda.
Ebaedu saatis ka veoautode klassis võistelnud ekipaaži, kus Tarmo Bortniku kaardilugejaks oli hiidlane Jarmo Liivak, kelle sõnul sai neile saatuslikuks ralli kaheksas katse. “Eksisime ühes S-kurvis. Ratas viskas esimeses kurvis auto rööpast välja ja teise kurvi me enam ära ei mahtunud ning tabasime puud. Niitsime selle jala pealt maha ja puu oks tungis läbi auto radiaatori, seepärast pidime ralli katkestama,” kirjeldas Liivak.
Liivaku ja Bortingu koostöö toimis juba kolmandat võistlust. “Esimesel ühisel sõidul katkestasime teiselt kohalt ja teist korda tõime juba omas klassis võidu. Läksimegi Saaremaale poodiumikohta püüdma, et hooaja kokkuvõttes kolmandana lõpetada,” rääkis Liivak.
Liivaku sõnul oli ralli raske. “Pikk vihmasadu oli teed päris pehmeks ja olud väga keeruliseks muutnud. Samas oli meil kiirus hea ja olime kogu aeg poodiumikonkurentsis,” ütles Liivak ja lisas, et stardis oli viimaste aegade rekordarv veoautosid, kokku 20.
Silvestone’i 50. Saaremaa ralli toimus Lääne- ja Kesk-Saaremaa kruusateedel. Ralli start ja finiš olid Kuressaare kesklinnas. Sõideti 11 kiiruskatset kogupikkusega 130 kilomeetrit. Stardis oli 174 ekipaaži. Võistluse korraldas MTÜ Saaremaa Ralli.