Jälgi meid

Suveleht

Edetabel: kus on kõige parem elektriautot laadida?

Elu elektriautoga erineb elust bensiiniautoga peamiselt selle poolest, et selle laadimine ei käi nii kiiresti nagu tankimine. Mõnede mudelitega saab Hiiumaale niimoodi tiiru peale, isegi kaks, et laadima ei peagi. Mina oma 2015. aasta Nissan Leafi laadin ka suurema osa ajast tegelikult kodus, aga kuna tema sõiduulatus maanteel on ligikaudu 140 kilomeetrit, siis Sarve-Kalana reisiga, näiteks, võib tagasiteel laadimist vaja minna. Talvel kindlasti. Ja kui mõnikord on kodus laadimine ununenud, siis ongi nii, et tegelikult olen kõigis Hiiumaa laadimispunktides omajagu aega veetnud. Algul võib see tunduda päris imelik, et pead auto energiaga täitmiseks nii kaua aega viitma, ent päris ruttu saab selgeks, et seda annab ühildada teiste tegevustega, nii et see muutub lausa märkamatuks. Mõned laadimispunktid seda võimaldavad, mõned teised mitte. Kus on Hiiumaal kõige parem elektriautot laadida?

Alustame tagantpoolt. Kõige vähem on laadides oma ajaga võimalik midagi kasulikku ette võtta Kärdlas. Paras nöök, sest potentsiaali sisukaks tegevuseks on siin just kõige rohkem! Oleks laadija näiteks Keskväljakul, saaks käia poes, näitusel, raamatukogus, kaltsukas, turismiinfos, turul, restoranis, postkontoris, jne. Oleks kasu ka laadijast Selveri või Coopi parklas, kus saaks laadimise ajal teha nädala sisseostud, viia ära taara, külastada käsitööpoodi, minna järgi ette tellitud pizzale, osta lilli–taimi, uuendada kindlustuslepingut, vaibad pessu viia, kasvõi tualetiski käia.

Aga Kärdla laadija asub hoopis Olerexi tanklas, mis on kõigest väga kaugel ja midagi muud mõttekat siin peale bensiinijaamatoidu söömise või poole kallimalt näkside ostmise pihta hakata ei ole. Võib ju vaielda, miks peab aega kogu aeg mõttekalt sisustama, ja ega ei peagi, aga see võimalus võiks vähemasti olla. Võiks ka seda laadimispunkti üldse ignoreerida, ent kuna Lääne-Hiiumaal üldse kuskil laadida ei ole, on Kärdla siiski oluline. Kõige mõnusam võimalus oleks siin ehk jätta auto laadima, panna jooksukingad või rulluisud jalga ja teha üks väike tiir Tahkuna poole suunduval kergliiklusteel.

Neljandale kohale paneksin Heltermaa laadimispunkti. Asju ajada siin ei saa, ka praami oodata mitte, sest selleks pead loovutama oma koha järjekorras, aga vähemalt saab mere ääres jalutada ja Heltermaa kohvikus või Käsitöömajas aega veeta.

Edasi läheb väga tihedaks võistluseks. Käina kaks (kaks!) laadijat versus Emmaste.

PIRET EESMAA

Elektriauto laadimispunktid Hiiumaal

Käinas Coopi parklas
Käinas Rannu pubi ees
Emmastes Coopi vastas
Heltermaa sadamas (sadamamaja taga parklas)
Kärdlas Olerexi tanklas

 

Veel lugemist:

Suveleht

Kõrgessaares on Tervisemaja kõrvale kerkinud vahva päikesepaneelidega majake, mille üks funktsioone on olla elektrirataste laadimispunkt. Sarnane maja lisandub lähiajal Heltermaale ja varsti Kõppu. Hiiumaal...

Taristu

Kõrgessaare alevikku Tervisemaja kõrvale kerkis äsja päikese­paneelidega kolmnurkne majake, Trian-S, mille üks funktsioone on olla elektrijalgrataste rentimis- ja laadimispunktiks. Projekti vedava MTÜ Ungru­kivi selts...

Uudised

Selleks aastaks on Eesti paremad selgitatud ja saan teha aastast kokkuvõtte, vaid  suusaorienteerumise meistrid selgitatakse veel detsembri lõpus. Hiiumaa orienteerujate klubi (HOK) liikmed võitsid...

Uudised

Eestis toodetava elektriauto Nobe looja Roman Muljar on hiidastele tuttav ajast, mil ta koos partneritega Tahkunas katamaraani prototüüpi ehitas. Šveitsis Genfi autonäitusel ütles Muljar...