Connect with us

Transport

Riik ja Tallinna sadam sõlmisid käitluslepingu

Majandus- ja taristuminister Urve Palo ja AS Tallinna Sadam sõlmisid eile lepingu parvlaevaühenduse korraldamiseks Rohuküla–Heltermaa ja Kuivastu–Virtsu liinidel.
Riik sõlmis lepingu Tallinna sadamaga (TS) kümneks aastaks, algusajaga 2016. aasta 1. oktoober.
Minister Urve Palo ütles lepingu sõlmimise järel, et tal on hea meel, et laevaühendust hakkab korraldama ettevõte, mis võitis mitme osalejaga avatud konkursi. “Esmakordselt ajaloos oli mandri ja suuremate saarte parvlaevahankel osalejaid rohkem kui üks. Kuigi sellesse uskusid vähesed, näitas riigi valitud suund, et konkurents on võimalik,” lisas ta.
“Tänaseks on saarte elanikel kindlus, et hea teenindus jätkub ka kahe aasta pärast ja senisest suuremas mahus,” lisas Palo. “Investeering uutesse laevadesse on märkimisväärne ja minu ootused teenusepakkujale on kõrged.”
TS nõukogu esimehe Remo Holsmeri sõnul on nad opereerimislepingu sõlmimise ajaks jõudnud laevade projekteerija ja ehitajatega etappi, kus uute laevade tehniliste detailide kinnitamine on lõppjärgus ja laevaehitus saab järgmisel aastal plaanipäraselt alata.
“Opereerimislepingu sõlmimine ning projekteerija ja laevaehitajate varasem koostöö annab Eesti inimestele kindluse, et mandri ja suursaarte vahel liiklemiseks on meil 2016. aasta sügisest kasutada uued ja mugavad, kõigile tänapäevastele nõudmistele vastavad parvlaevad,” lausus Holsmer.
TS tütarfirmale makstav dotatsioonisumma kümneks aastaks on ligikaudu 200 miljonit eurot. Dotatsiooni täpne suurus oleneb inflatsioonist, riigi poolt tellitavate reiside mahust, reisijate arvust jne.
Ministeerium: mahust piisab
Tallinna Sadam ehitab Saaremaa ja Hiiumaa liinidele 1. oktoobriks 2016 neli uut parvlaeva: kummalegi liinile kaks. Reisiparvlaevad võimaldavad aastaringset iseseisvat, ilma välise puksiir- või jäämurdeteenuseta, vedu. Iga laev mahutab vähemalt 150 sõiduautot või kümme autorongi. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti on reisiparvlaeval vähemalt 600 sõitjale, sh sisesalongis on istekohti vähemalt 400.
On kostnud kriitikat, et olemasolevate laevade mahutavus on suurem kui uutel. Ministeeriumi korraldatud hanke tingimus oli, et parvlaevad peavad mahutama vähemalt 150 sõiduautot
(või 10 autorongi) ja kohti vähemalt 600 reisijale, sh sisesalongis peab olema vähemalt 400 istekohta.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Rasmus Ruuda selgitas, et mahutavust puudutavate tingimuste kehtestamisel lähtuti sellest, et ka praegu liinidel olevad parvlaevad vastaksid tingimustele, saaksid olla konkurentsis ja ise konkurentsi pakkuda. Ruuda ütles, et ministeerium oleks võinud kehtestada ka nõuded suuremale mahutavusele, kuid ei pidanud seda vajalikuks. “Hanketingimustele vastavate laevadega on võimalik pakkuda kvaliteetsed ja head teenust ehk lühidalt: kui riik oleks hakanud hankima suuremaid laevu, poleks Saaremaa laevakompanii saanud konkursil osaleda,” selgitas Ruuda.
Suurema mahutavusega laevade vajadust ei kinnita ka olemasolevate parvlaevade reiside täituvuse numbrid. Ruuda ütles, et suur enamus Hiiumaa liinil tehtavatest reisidest ei ole sajaprotsendiliselt täidetud. Näiteks tänavu on üle 550 reisija korraga olnud Heltermaa–Rohuküla liinil vaid seitsmel korral, üle 600 vaid kahel korral, ja Kuivastu–Virtsu liinil ühel korral.
“Uued Saaremaale sõitvad parvlaevad on täpselt sama suured kui praegu. Tõsi, praegusel Hiiumaa parvlaeval on rohkem istekohti, aga 2016. oktoobrist hakkab sõitma kaks uut laeva ning kokkuvõttes mahutavus suureneb oluliselt,” lisas Ruuda.
Ka sõidukite laevalt maha jäämist ei saa kummalgi liinil pidada liialt suureks. Hiiumaa liini teenindab praegu ka hanketingimustest oluliselt väiksem parvlaev Regula. Seega vähendab alates 2016. aasta sügisest liinile jõudva kahe suure laeva pidev teenindamine oluliselt ka autode reisist  mahajäämisi.
Ruuda kinnitas, et riigil on plaan reiside arvu nõudluse kasvades suurendada ja kindlasti on tulevikus reisist mahajäämisi vähem kui praegu.

Veel lugemist:

Digileht

Hiiu Leht 26. aprillil Neli naist avavad Viskoosas poe Osa Käina ajaloost sai kaante vahele Kevadist ürdikuningat tuleb tikutulega otsida Maarjakask astub kadakale kannule...

Uudised

Kolmapäeval  Kõpu poolsaare põhjaküljes Palli – Mägipe piirkonnas ja lõunaküljel Kaleste kandis tuvastatud rannikureostuse eemaldamiseks korraldab Hiiumaa vald talgud. Vabatahtlikud on oodatud appi reedel,...

Uudised

Hiiu Lehe toimetuse poole pöörduti küsimusega, miks saeti Käina lähedal elektriliinide alt maha isegi kadakad, ometigi ei kasva ju kadakas kunagi nii kõrgeks, et...

Uudised

Päästeamet on reostust esialgu tuvastanud Kõpu poolsaare põhja- ja lõunakülgedes. Võimalik rannikureostus tuvastati Kõpu poolsaare põhjaküljes Palli – Mägipe piirkonnas ja lõunaküljel Kaleste kandis....