Hiiumaa Kaubamaja avamisel viibinud segakoori HIIG noored leidsid, et uuenenud poes tekib tunne justkui oleksid mõnes linna kaubamajas.
Eile keskpäeval avati pidulikult Hiiu Konsumi teine korrus, kuhu ostja pääseb ka liftiga. Peale poolteist kuud kestnud värskenduskuuri avatud kauplus kannab nüüd nime Hiiumaa Kaubamaja.
Poe avamisel oli kohal poolsada hiidlast. Kirsti, kes samuti pidulikul avamisel osales, ütles, et uuenenud kauplus näeb ilus välja: “Tore, et on tehtud midagi ka hiidlastele.”
Avamisel esines kolme lauluga HIIG segakoor. Loo “Ehitame maja” sõnad oli muusikaõpetaja Timo Lige spetsiaalselt ümber kirjutanud Hiiumaa Kaubamaja avamiseks: “Ehitame maja, kena kaubamaja…”.
Samuti kuulutati välja kaubamaja logokonkursi võitja. Selleks on Elis Lilleõis, kelle töö valis žürii välja 13 osaleja seast. “Elise töö võlus meid oma lihtsuse ja puhtusega, ning meie kaheksaliikmeline žürii valis ta üksmeelselt võitjaks,” selgitas Kaja Antons.
Ei tunne äragi
Poe sisekujunduses pole vanast enam jälgegi. Kui varasemalt olid kassad kohe sissepääsu juures, siis uuenenud poes on need keset müügisaali. Muutunud on ka kauba ja riiulite paigutus. Näiteks varasema Magnuse Äri raamatukaupluse asemel on nüüd mänguasjade riiulid ja laste mängunurk, ainult Dagö Ilusalong jätkab endises kohas. Osaliselt on muutunud ka tootevalik, näiteks on kaubamajas koha leidnud kohalike meistrite kätetöö.
Hiiumaa tarbijate ühistu juhataja Kaja Antons tõdes peale avamist, et tunne on hea, sest tehtud on suur töö: “Tahan tunnustada ja kiita kogu Coop Hiiumaa meeskonda,
sest kui ühed töötajad on seotud suure projektiga, siis teised teevad topelttööd, kuna tavapärased tegemised peavad samuti tehtud saama.”
Antons viitas, et vahepeal tähistas kümnendat sünnipäeva ka Tormi Konsum. “Kuna meie olime kaubamaja ettevalmistustega nii hoos, pidid nemad oma sünnipäevaettevalmistustega ise ja üksi hakkama saama,” rääkis ta. “Coop Hiiumaa kauplustes ja kontoris on tööl uskumatult tublid inimesed.”
Mõte sündis pisiasjast
Mõte Konsumi teist korrust uuendama hakata sündis Antonsi sõnul pisiasjast: “Tahtsime fassaadile kirjutada “Hiiumaa Kaubamaja”.” Seepeale leiti, et kui teise korruse pood kaubamajaks teha, peaks see rohkem vastama kaubamaja ruumilahendusele. Sealt hakkaski idee edasi arenema ja ühel hetkel leiti, et tegelikult ongi väga õige aeg teine korrus just praegu korda teha. “Peale meie kaubamaja teise korruse uuenemist saab juba järgmisel aastal valmis uus Keskväljak ja Kärdla linnasüdamesse tekib ilus tervik,” selgitas ta.
Kaubamaja sisekujunduse autor on Coop Eesti Keskühistu sisearhitekt Kaja Irval, kelle Hiiumaa poolne koordinaator oli HTÜ töötaja Ruta Tammeveski. Koridori suure seinamaali autor on kunstnik Valdek Alber, kes tegi pildid ka poe lastenurga mööblile. Hiiumaa Kaubamaja valmimise juures panid käed külge tarbijate ühistu enda töötajad ja hulk Hiiumaa ettevõtteid: OÜ Hiiu Ilu, OÜ Wattampex, OÜ Recado Meedia ja OÜ ERJ Teenused. Ainsa mandri ettevõttena tuli appi AS Eesti Otis, mille töömehed paigaldasid lifti.