Connect with us

Transport

Lennujaama ehitushanke tähtaeg

Täna on Kärdla lennuvälja liiklusala renoveerimise riigihanke pakkumuste esitamise tähtaeg, homme täitub Trans­aviabaltikal teine tööaasta Eesti suursaarte lennuliinidel.
Lennuvälja ehitustööde käigus renoveeritakse lennukite liiklusala asfaltkatend ja lennuvälja tuledesüsteem, uuendatakse katendite markeeringud ja paigaldatakse GNSS lähenemissüsteem.
Uus süsteem võimaldab lennukitel maanduda kuni 300 jala kõrgusel asuvate pilvede korral. Seni oli piiriks 400–500 meetrit, kuna lennu­väljal puudus lähenemis­süsteem, mis abistaks lendurit lennuki maandamisel madal­pilvituse või udu korral.
Lennuvälja ehitustööd algavad 1. augustil ja hanke­dokumendis on kirjas ka lõpptähtaeg, 30. september.
Mullu mais eraldas vabariigi valitsus Kärdla lennujaama maandumistingimuste parendustöödeks 1 miljon eurot.
Transaviabaltika üllatab
Leedu lennuettevõttel Trans­aviabaltika täitub kolmapäeval teine aasta regionaallendude teenindamisel – sel puhul teeb lennufirma reisijatele üllatusi.
“20. juunil, mil täitub teine lennuaasta, on meil pardalolijatele varutud ka pisike üllatus – tasub uudistada istmel istudes ka enda ees olevat istmetaskut,” soovitas lennuettevõtte esindaja Rene Must.
Musta sõnul on kaks aastat läinud vastavalt kavandatule ja suuri üllatusi ei ole esinenud. “Head meelt valmistab, et lennureisijaid jõuab pardale järjest enam ja õhutransport on püsielanike poolt hästi vastu võetud,” rääkis Must. Positiivsena tõi ta esile, et ka Kärdla lendudel on üha rohkem reisijaid.
Must märkis, et võrreldes Kuressaare lennuväljaga on Kärdla lennuväljal oluliselt rangemad ilmastikust tingitud miinimumnõuded lennuki maandumiseks, kuna siin puudub täppislähenemis­seade. Selle tõttu on nii talvel kui varakevadel ilmastikuolude tõttu tulnud arvukalt lende tühistada.
Lennuettevõtte esindaja ütles, et juba kaks aastat tagasi, kui lendude teenindamisega alustati, oli teada, et Kärdla lennuväljal maandumine on ilmastikutundlik. “Eks me lootsime ikka, et ilm sedavõrd palju meile ninanipsu ei mängi, kuid seda on paraku omajagu ette tulnud,” ütles Must.
Õnneks oli maikuu lennu­liiklus mandri ja suur­saarte vahel suurepärane ja möödus probleemideta. Ilus ilm soosis lendamist ka Kärdlasse. Ei liinil Tallinn–Kuressaare–Tallinn ega Tallinn–Kärdla–Tallinn ei jäänud ära ükski lend, ka hilinemisi ei olnud.
Nii teenindas lennufirma mais Tallinn–Kärdla–Tallinn suunal kokku 54 lendu, reisijaid oli 931 ja lennuki keskmine täituvusprotsent 45.
Tallinn–Kuressaare–Tallinn suunal teenindati samuti 54 lendu, reisijaid oli Kuressaare suunal 1618, lennuki keskmine täituvusprotsent 79.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi leping Leedu ettevõttega Trans­aviabaltika kestab järgmise aasta 31. maini.
Esimene lend, mis taastas lennuühenduse suursaartega, startis 2016. aasta 20. juuni varahommikul Tallinnast Kärdlasse.
Juunis võib lennukite istme­taskutest leida üllatusi ja mõlemal liinil toimuvad lisalennud.

Veel lugemist:

Uudised

Eelmisel nädalal Kärdla osavalla vanema kohalt vabastatud Aivar Viidik soovis naasta volikogusse ja osaleda tänasel (neljapäev -toim) volikogu istungil, kuid valimiskomisjon ei taastanud veel...

Uudised

Pioneeripataljon ehitab maikuus toimuva Kevadtormi õppuse käigus Jõeranna küla elanikele silla, mis küla kaks poolt uuesti kokku liidab. Sildade ja teede ehitamine kaitseväe jõududega...

Intervjuu

Hiljuti avaldatud sõidueksami sooritamise statistikast lähtub, et kõige väiksem tõenäosus sõidueksamist läbi kukkuda on Kärdlas. Kärdlas on esimese korraga eksami ärategijaid 86%, Eesti viletsaim...

Digileht

Hiiu Leht 19. aprillil Miinitõrjeoperatsiooniga näidatakse ka musklit Aivar Viidik süüdistab vallasekretäri takistamises Valgusfoori puudumine Hiiumaal sõidueksamit lihtsamaks ei tee Hiiumaa võrkpalliturniir tuleb 67....