Connect with us

Uudised

Kümneaastaselt meestega võidu

15. Ristna jetifestivali tegija oli kolmapäeval 11. sünnipäeva tähistav Marten Männi, kes täismeestega võidu sõites tuli korra teisele kohale, kokkuvõttes kolmandaks.
Kokku startis Marten Männi vihmasel ja tormisel laupäeval kuus korda kahes võistlusklassis. Kõige paremini õnnestus neist SKI Stocki ehk nn seisva jetiga tehtud teine start – suurte meestega võidu sõites sai ta teise koha.
Varem pole noormees kogenud ja kiirete sõitjatega koos võisteldes nii head tulemust saanud, see eest võidab ta omaealisi kogu aeg. “Väga hea tunne on,” tunnistas Männi ja pakkus, et tema eeliseks oli kergem kehakaal. “Ja trenni tuleb teha palju,” lisas ta.
Tänavuse festivali korraldaja ja üks kohtunikke Palle Kõlar ennustas, et Marten on kindlasti tulevane Eesti meister jetisõidus: “Ta sõidab väga hästi oma vanuse kohta. Kindlasti teeb ta ilma ka maailmas, aga selleni on veel aega.”
SKI Junior 8–12 klassi kahes stardis tabas Martenit seekord aga ebaõnn. Kui esimesest stardist tuli esikoht, siis kahes viimases vedas sõiduk alt ja tulemused jäid kirja saamata.
See-eest võitis ta esikoha SKI Stock arvestuses laupäevases Enduro kestvussõidus. Tõsi küll, SKIsid ehk jette, millel sõidetakse püstiasendis, osales kestvussõidul vaid kolm.
Jetisõitu alustas üheksaaastaselt
Marten, kelle üks treenereid on jetisõitjast isa Marko Männi, hakkas jetisõitu katsetama juba üheksaaastaselt. Esimene aasta oli trenniaasta ja siis ta veel ei võistelnud.
Sõiduriist, Penelli nimeline jett-ski, millel sõidetakse püsti seistes, arendab kuni 70kilomeetrist kiirust. Tavaliselt käib Sakus elav noormees jetiga sõitmas paar korda nädalas, vahel Männiku karjääris, vahel mujal.
Ristna merd proovis noor sportlane esimest korda. “Olen kuulnud, et siin pidi väga suur laine olema, aga sel võistlusel oleme väikese lainega pääsenud. Isegi äikesega polnud laine kõige hullem – sellisega on trenni tehtud ja oskan toime tulla,” kinnitas Männi. “Lainega siiski eriti sõita ei meeldi, sileda veega on kindlam tunne,” lisas ta.
Isa Marko Männi ja Marek Kadaku käe all harjutav noormees tunnistati mullu hooaja kokkuvõttes ka Baltimaade parimaks nooreks jetisõitjaks.
Kulukas spordiala
Jetisõit nagu kõik motospordialad on päris kallis. Niinimetatud seisvate jettide hinnad algavad 8400 eurost, istuvate jettide aga 15 000 eurost. Lisanduvad rõivastuse, kaitsevahendite ja kütusekulu.

Veel lugemist:

Galerii

Traditsiooniliselt 1. mail peetava Kärdla päeva põhiürituseks kujunes linnajooks, mille võitsid Karl Johan Kastein ja Anni Kingsepp. Kultuurikeskuses peeti endise linnapeade osavõtul visioonikonverentsi ning...

Nööbist kinni

Kes tohib Hiiumaa vallavalitsuses kasutada kütusekaarti? Kas osavallavanematel on kütusekaart? Kas varasemalt (enne Aivar Viidiku juhtumit – R.V) on täheldatud kaartide väärkasutamist? Kuidas on...

Uudised

Neli aastat pole vald ohtlike jäätmete kogumisringi tellinud ja nüüdne osutas, kui suur vajadus tegelikult sellise teenuse järgi on, sest autod said enne täis,...

Digileht

Hiiu Leht 03. aprillil Eiffeli eelkäija sai 150 Ohtlike jäätmete ringil jäi ruumist puudu Kas osavallavanemal peaks olema kütusekaart? Kaks naist loovad Kärdlas ilu...