Verner Pukk jättis parimad garaažid, kolis koos hiidlasest elukaaslasega Hiiumaale ja lõi siin eduka autoremonditöökoja OÜ Silwerner Auto.
Verner Pukk on pärit Pärnust, enne Hiiumaale kolimist elas aga jupp aega Tallinnas. “Olen Eesti suurimates ja parimates garaažides töötanud, aga siis võtsin Hiiumaa naise,” rääkis ta, miks just möödunud aasta lõpus saarele kolida otsustas. Verner on varem töötanud näiteks Lexuse ja Renault esindustes ja JõuJaamas.
Hiiumaale otsustati kolida siis, kui perre oli sündimas laps. Valik oli kolme koha vahel, kas jääda Tallinna, minna Pärnusse või tulla Hiiumaale. “Kuna pisipere oli sündimas, otsustasime, et Hiiumaa on hea koht lapse kasvatamiseks ja tulimegi siia,” selgitab Verner.
Otsust Hiiumaale kolida pole ta kahetsenud. “Meil läheb siin hästi, linnas oli sagimine, siin oled hoopis eemal kõigest – rahulik kant ja sõbralik keskkond,” tõi ta plussid välja ja lisas, et kavatseb kindlasti Hiiumaale jäädagi.
Otsus kolida aga sündis sisuliselt päevapealt: “Otsustasime lihtsalt asjad pakkida ja linnast ära tulla ning vaadata, mis saab.” Tagasi vaadates on ta otsusega rahul ja kõik on väga ilusti sujunud.
Tööandja toetas
Peale perega Hiiumaale kolimist asus ta esmalt tööle OÜsse Hiiu Autotrans, sest on õppinud autotehnikuks. “Mul keerles endal vaikselt juba mõte teha enda väike autoremonditöökoda,” ütles ta. Ta rääkis mõttest ka tööandja Urmas Pielbergiga, kes pakkus alustamiseks kohe väikest garaaži. “Ta oli Pärnu tuttavatelt minu kohta uurinud, et kes ma olen, ei olnud mu mõttele vastu ja tuli sellega ilusti kaasa.”
Silwerner Auto tegevusvaldkond on lai. Verner täidab konditsioneere, teeb nii sõidukitele kui ka veokitele diagnostikat ning parandab isegi jahte ja kaatreid, lisaks muud remonditööd ja rehvivahetus.
Diagnostikast kaatrite remondini
Töötades autoremonditöökojas JõuJaam, õppis ta selgeks ka erinevad keevitused: metall-, roostevaba- ja alumiiniumkeevitus. Vernerile
teadaolevalt pakub seda teenust Kärdlas veel ainult AntesSales.
Muide, keevitama õppis ta Saksamaale Nürnburgi ringrajale Porschesid ehitades. Jaapanist tulid autod, mis JõuJaamas n-ö paljaks võeti ning seejärel karbonfiiberist detaile kasutades täiesti ümber ehitati. Ühe sõiduki eelarve oli 100 000 eurot.
Kaatrite parandamiseni jõudis ta Pärnus töötades: “Instruktor ütles, et tule vaata mu paat üle ja sealt õppisingi edasi,” meenutab Verner. Kaatrite ja jahtide
parandamine on tema sõnul autoremondiga üpris sarnane ja selle järele on Hiiumaal ka suur nõudlus. “Selle teenuse pakkujaid on Hiiumaal vähe ja sõidan vastavalt sinna sadamasse, kuhu parasjagu vaja ja võtan tööriistad kaasa,” räägib Pukk.
Tema autotöökoda on ka üks väheseid, kus Hiiumaal praegu sõidukite diagnostikat pakutakse. “Diagnostika on hea, see lihtsustab protsessi – kui tuleb vigane auto, saad selle kohe arvutiga ühendada ja vaadata, mis viga,” selgitab Verner.
Töökoda jääb kitsaks
Kui Verner Pukk sel suvel oma töökojaga alustas, arvas ta, et sisseelamisega läheb aega, tööd on esialgu vähe ning ta saab oma maja ehitamisele keskenduda. Läks aga hoopis vastupidi ja kohe tuli palju tööd.
Kuna Verner on hea ja avatud suhtleja, on ta Hiiumaal kiiresti kohanenud ja palju sõpru leidnud. “Olen natuke siin-seal reklaami teinud ja ülejäänud info on levinud suust suhu, rahvas käib ja tunneb minu töökoja vastu huvi,” on ta rahul.
Praegu on tal abiks üks praktikant, kes avaldas soovi, et kui autotöökoda laieneb, tahaks ta kohe tööle tulla.
Sõnajala tänaval asuvasse töökotta kolides tundus tühi ruum piisavalt suur, aga nüüd, kui seadmed sees, jääb ruumist isegi puudu. Praegu aga on tal käimas läbirääkimised Hiiu Autotransiga, et töökojale suuremaid ruume saada.