Keskväljaku Konsumi teise korruse remondieelne tühjendusmüük põhjustas Hiiumaal ennenägematu ostuhuvi – kaupluse käive kasvas enam kui kümme korda.
Mitmed ostjad said tõeliselt nostalgilise elamuse suures rahvahulgas kaupa haarates ja meeletult pikkades kassasabades seistes. Tihedamatel päevadel ei suutnud ülemise korruse kassad ostjaid teenindada ja järjekordade lühendamiseks suunasid müüjad ostjad alumise, toidupoe kassadesse.
“Saime seda teha, kuna valdavalt olid ostjateks meie oma, Hiiumaa inimesed, keda me usaldame,” selgitas Hiiumaa tarbijate ühistu, praeguse Coopi juhataja Kaja Antons.
Antonsi sõnul kaheldi algul, kas tühjendusmüük töölegi hakkab – on ju Hiiumaal talviti nii vähe inimesi. “Tegelikkus ületas kõik ootused – järelikult kusagil kõik need inimesed siin saarel ikka on,” naeris Antons ja nentis, et tegu oli tõeliste hullude päevadega Hiiumaa moodi.
“Allahindlustega alustasime kohe peale jõule, aga tõeline ostumöll läks lahti 11. jaanuaril, kui kogu kauba hinnad langesid 50 protsendile,” rääkis Antons. Esimesel päeval kasvas müük Konsumi teisel korrusel keskmisest müügikäibest enam kui kümme korda suuremaks. Kogu tühjendusmüügi perioodil oli Konsumil ligikaudu viis korda rohkem kliente ja käivet võrreldes 2017. aasta keskmise müügi ja klientide arvuga.
Antonsi sõnul oligi ühistu eesmärk kauplus võimalikult tühjaks müüa, et ei peaks allesjäänud kaupa pakkima ja hiljem uuesti lahti pakkima.
Laupäeval olid Konsumi ülemise korruse riiulid juba üsna tühjad, kuid üht-teist siiski veel leidus. Sel nädalal on kauplus veel avatud,
22. jaanuarist alustatakse kaupluseruumide remonti. Uus kaubamaja koos uue kaubaga avatakse naistepäevaks.