Jälgi meid
HL jõulukampaania bänner

UUDISED

Arengusse panustav ühistu kasumis

Harda Roosna
Hiiumaa tarbijate ühistu lõpetas mullu kaks suurt investeeringut, sellegipoolest suudeti jääda kasumisse.
Hiiumaa tarbijate ühistu (HTÜ) müügitulu oli möödunud aastal 10,7 miljonit eurot. Võrreldes 2016. aasta 10,2 miljoni euroga, kasvas see 6 protsenti. HTÜ kasum oli möödunud aastal 315 000 eurot, mis on mõnevõrra vähem kui aasta varem.
Mullu märtsis avati OÜ HTÜ Tootmine uus tootmis­tsehh ehk leivamaja, mis läks maksma 1,46 miljonit eurot (millest toetussumma 483 000 eurot). Vaatamata suur­investeeringule jäi ka ühistu tütarettevõte 2017. aastal 23 000 euroga kasumisse. HTÜ Tootmine müügitulu kasvas aastaga 8 protsenti ja oli mullu 1,7 miljonit eurot, sellest 926 000eurot moodustas Hiiu Pagari tulu ja 752 000 eurot teenis Hiiu Köök.
Ühistu juhataja Kaja Antons tõdes, et ilmselt aitaski tootmist elus hoida see, et Hiiu Pagaril on alati kõrval olnud n-ö väga tubli ema tarbijate ühistu näol, kes aidanud tooteid müüa.
“Leivatootmine Hiiumaal rippus tõesti niidikese otsas ja oleks peaaegu lõppenud, aga nüüd on meil tõsiselt hea meel, et uus maja on valmis ja töö jätkub,” ütles juhtaja.
Tema sõnul peab leivatootmise jätkumise eest Hiiumaal tänama ühistu endisi juhte Agu Koharit ja Mati Nursi, kes rasketel aegadel tootmise elus hoidsid.
“Võime nüüd julgelt öelda, et leivatootmise traditsioon saab Hiiumaal jätkuda veel aastaid,” ütles Antons.
Tormi pood pildile
Teine eelmisel aastal lõppenud suurprojekt oli Tormi Konsumi uuendused. Peale vana leivamaja lammutamist laiendati poe parklat, rajati Pagarite park ja uuendati poe sisustust, juhtides tähelepanu Hiiumaa omatoodangule ja võeti kasutusele  nutikassad. Koos muudatustega kasvas oluliselt ka külastajate hulk.
“Arvasime alati, et Tormi pood on piisavalt nähtav, aga paljud avastasid selle ikkagi alles peale vana leivamaja lammutamist,” tõdes Antons.
Mullu investeeris ühistu põhivarasse 330 000 eurot, suurim summa, 276 000 eurot, kuluski Tormi Konsumi uuendusteks.
Tänavu kavatseb ühistu investeerida 693 000 eurot. Osa töid on juba tehtud ja Kärdla Keskväljaku Konsumi teisel korrusel valmis uue kontseptsiooniga Hiiumaa kaubamaja. Lisaks on kavas panustada Coop Hiiumaa büroohoonesse, uuendada kaupluste fassaade, parandada poodide tingimusi ja avada Sarve kaubamaja.
Lisaks on tänavu kavas käivitada koostöö Hiiumaa marjakasvatajate seltsiga ning saare marjakasvatajad saavad poodide ees pinnad, kus kevadest sügiseni oma marju müüa.
Boonus 115 000 eurot
Tarbijate ühistul on märtsi alguse seisuga 1004 liiget. Ühistu poodides on kasutusel kliendikaardid Säästukaart ja Säästukaart pluss, millega saab igalt ostult koguda boonust. Mullu oli HTÜ kauplustes kogutud ostuboonuse summa ligi 115 000 eurot, sh Kärdla piirkonna poodides koguti ostuboonust üle 57 000 euro ja HTÜ liikmetele arvestati ligi 22 000 eurot lisaboonust.

Veel lugemist:

UUDISED

Vist ei ole Hiiumaal poliitilist jõudu, mis Kärdla kultuurikeskuse hoone renoveerimist või uue hoone ehitamist järgmistel aastatel ei toeta. Või seda valimislubadusena välja ei...

UUDISED

3,8 miljonit maksma läinud Coop kaubanduskeskus Käinas on Hiiumaa Tarbijate Ühistu viimase kümnendi suurim investeering, mis valmis ülikiires tempos – tõsi küll, plaane peeti...

UUDISED

Hiiumaa tarbijate ühistu kaupluste ette ilmusid huvitava disainiga pingid. Pinke on seitse, üks iga  kaupluse ees. Iste koosneb puidust ja betoonist ning selle seljatoe...

UUDISED

Hiiumaa tarbijate ühistu on valmis Kõrges­saare tankla rajamisel koostööd tegema, vald panustaks kommunikatsioonide ehitusega, kuid asi seisab maaameti taga. Sellest, et Hiiumaa lääneossa oleks...