Hiiumaa arenduskeskus on valmis saanud veebivärava hiiumaa.ee uue kujunduse, mis kasutab Valdek Alberi loodud päevasaare logo ja selle juurde loodud uut stiiliraamatut.
Arenduskeskuse juhataja Liis Remmelg ütles, et 2019. aasta sügisest ehitatud maakonnaportaal on valmis ja eilsest avalik. “Hetkel eestikeelsele lehele lisandub lähiajal inglisekeelne, seejärel ka soome- ja venekeelne leht,” lisa Remmelg.
Hiiumaa uue veebivärava ehitas riigihanke võitnud veebiarendusettevõte OÜ 1k-digital.com vabavaralisele platvormile, mis võimaldab tulevikus erinevate arendajate kaasamist portaali arendamisse.
Hiiumaa logo, mille autoriks kunstnik ja karikaturist Valdek Alber, on saanud logo rebrändimisega juurde sihtkoha stiiliraamatu, mida kasutatakse ka maakonnaportaalis. Stiiliraamatu looja Imagine AD on maakonnaportaali kujundamisel kasutanud meeldivalt rahulikku, suviselt sinikollast värvigammat.
Rubriigid “Külalisele”, “Sündmused”, “Transport”, “Teenused”, “Hiiumaast” jt on tuttavad varasemast, kuid täiendatud uute logode, fotode ja graafikaga ning raamistatud samades värvides taustaga.
Söögikohad ja muude tarvilike paikade info on kantud ka kaardile, mida saab hõlpsasti suurendada, et õige koht ikka üles leida. Edasi suunatakse huviline teenusepakkuja veebilehele, kust saab juba täpsema info kätte.
“Selleks, et Hiiumaa.ee lehel oleks tõepoolest kogu vajalik info koos, ootame lehele kõikide teenusepakkujate andmeid ja sündmuste infot. Teenuste andmebaas on Hiiumaa ettevõtjatele ja ühendustele tasuta. Teenuse lisamiseks tuleb täita kodulehel olev ankeet,” rääkis Hiiumaa turismiklastri koordinaator Kristel Üksvärav. “Turismivaldkonnaga seotud teenused palume lisada Visit Estonia andmebaasi, sest nimetatud teenused liidestatakse Hiiumaa.ee lehele sealtkaudu.”
Uuendatud logo
2015. aastal korraldatud konkursi Hiiu maakonda tutvustava ühtse visuaalse logo saamiseks võitis kunstniku ja karikaturisti Valdek Alberi töö, mille kujutatud saare siluetti, merelaineid ja lainetest tõusvat või merre loojuvat päikest.
Nüüd on logole rebrändimise käigus lisatud sihtkoha stiiliraamat, mis annab logo ja sellele lisandunud stiilielementide ning sõnumite kasutajale ette reeglid ja soovitused. Stiiliraamatus on välja toodud logo kasutusjuhised, stiilielemendid, sõnumid, pildikeel, erinevad sihtkoha või toodete tähistajad ja mainekujundajad.
Stiiliraamatus toodud identiteedi elemendid on saanud inspiratsiooni hiidlaste kultuuri ja eluviisi ajalooliselt kesksest sümbolist ehk kalast – ring kala silmast ja soomusemuster kalasoomustest.
“Hingelt hiid”
Üldsõnumina kasutatakse sloganit “Hingelt hiid” ja selle inglisekeelset vastet “Giant by Nature”. Sõnumiks on, et Hiiumaal ollakse hingelt suured, et siin on omamoodi kultuur ja elustiil. Hiiumaal mõeldakse suurelt, tehakse suuri asju ja ollakse suuremeelsed.
Inglisekeelne vaste “Giant by Nature” hõlmab sobivat tähendusvälja, viidates ühtlasi selgelt veel ühele Hiiumaa olulisele väärtusele – puhtale loodusele.
Üldsõnumist saab moodustada arvukalt alasõnumeid. Alasõnumid säilitavad alati sõna “hingelt”, kuid lisavad selle juurde konteksti sobiva omadussõna, näiteks “hingelt looduslähedane”, “hingelt külalislahke” jne.
Inglise keeles toimib sama loogika – alati jääb paika “by Nature” ning selle ette asetub sobiv omadussõna, näiteks “Beautiful by Nature”, “Welcoming by Nature” jne.
Stiiliraamatus viidatud elemendid on kasutamiseks alla laaditavad veebilehel www.hiiumaa.ee/stiiliraamat.
Stiiliraamatu tellis SA Hiiumaa Arenduskeskus agentuurilt Imagine AD, selle valmimist rahastas PRIA Leader meetmest.