Riigikohus jättis 2. detsembril rahuldamata OÜ Väinamere Liinid kassatsioonkaebuse parvlaevaliinide vedaja riigihankes. Kohtuotsuse kohaselt ei pidanud majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kaaluma ASi Tallinna Sadam tütarfirmade ühispakkumuse tagasilükkamist seoses väidetava lubamatu riigiabiga.
Riigikohtu halduskolleegium rõhutas, et riigiabiga võib põhimõtteliselt olla tegemist ka siis, kui riigifirma annab hankes osalevale tütarfirmale majanduslikku abi laenude, garantiide, osavõtutasude ja muude vahendite näol turuhinnast soodsamatel tingimustel. Kuigi riigihangete seadus lubab pakkujal või taotlejal kasutada ka emaettevõtja vahendeid, ei anna see alust kalduda kõrvale riigiabi reeglitest. Sellises olukorras saab hankija aga riigiabi saaja pakkumuse tagasi lükata vaid juhul kui pakkumus on põhjendamatult madal. Sellisel juhul võivad ohtu sattuda hankelepingu täitmine ja aus konkurents.
Kolleegium nõustus halduskohtu ja ringkonnakohtu hinnanguga, et praegusel juhul ei pidanud ministeeriumil tekkima kahtlust, et OÜ TS Laevad ja OÜ TS Shipping ühispakkumus on põhjendamatult madal. Ühispakkumus ületas hankelepingu eeldatavat maksumust. Kohtud ei näinud eeldatava maksumuse määramisel vigu. Hankija, st ministeerium pidas praeguseid parvlaevade kasutamise kulusid põhjendamatult suureks, kuna laevad olid prahitud mitme ettevõtja kaudu kõrge hinnaga, mis viis üles teenuse omahinna.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium korraldas septembris 2014 riigihanke vedaja leidmiseks Rohuküla–Heltermaa ja Kuivastu–Virtsu parvlaevaliinidel, õigusega omandada liiniveoks kasutatavad jääklassiga reisiparvlaevad. Pakkumused esitasid OÜ Väinamere Liinid ning ühispakkujad OÜ TS Laevad ja OÜ TS Shipping. Hankija tunnistas edukaks ühispakkujate pakkumuse.