Connect with us

Uudised

Käinakad käisid Saksamaal kultuuri ja aedasid nautimas

MARIS VARIK
Käimasoleva Euroopa kultuuriaedade koostööprojekti “Garden of Cultures in Europe” kolmas projektikohtumine sai teoks 12.–16. septembril. Meie kuut õpilast ja kahte õpetajat võõrustas Andernachi linna reaalkool, St Thomas Realschule.
Andernach on kena, kahe ja poole tuhande aastane, umbes Pärnu-­mõõtu linnake Reini jõe ääres. Linn on endale nime teinud kui söödav linn (Edible City), kuna selle haljas­aladel võib kohata palju peenraid, kus lisaks lilledele kasvavad kähar­kapsad või kõrvitsad; parkides kasvab ilu­põõsaste kõrval viljapuid, sõstrapõõsaid ja viinamarjavääte. Ka kooli hoovi on kujundatud väike Erasmuse aed. Paistab, et sedasorti aiandus on linnarahva suur armastus, mida jagati uhkusega ka külalistega. Kõike puus või maas kasvavat võib soovi korral sealt ka võtta.
Kuigi saabusime hilja, olid meie majutuspered meil jaamas vastas. Esmaspäeva hommikul tervitas kooli­rahvas meid – eestlasi, hispaanlasi ja kreeklasi – väikese kontserdiga; edasi maalisime asfaldile tervitustekste, tutvustasime enda koostatud taimetoiduretsepte, hiljem kokkasime ja sõime koos.
Ajaloolises raekojas tervitas meid linnapea, kes on selles ametis olnud 30(!) aastat.
Järgnevad päevad viisid meid linnast välja. Ümberkaudsed külad viljelevad agaralt mahepõllundust ja permakultuuri, ühte sellisesse farmi meid ka viidi. Lisaks külastasime veel vulkaanimuuseumi ja laava­koobast, matkasime Laachi järve ääres, mille põhjast vulkaan veel praegugi veemullikesi üles ajab.
Mälestusväärne oli külaskäik ajaloolisesse Koblenzi linna, sõit köisraudteega kindlusse ning hunnitud vaated Reini ja Moseli jõele. Geisrikeskuses saime selgeks, kuidas selline nähtus tekkib, lühikese paadisõidu järel nägime ära sealse kuulsa umbes 30 meetri kõrguse geisri.
Saime osaleda ka mitmes kooli­tunnis, kus tundsime, et Eesti haridus on ikka päris tasemel. Nii mõnigi, kes enne sõitu “põdes” oma inglise keele pärast, koges, et saab hakkama küll.
Ärasõidupäev oli kurb nagu alati. Olime leidnud uusi sõpru, kogenud sakslaste külalislahkust. Ärasõidu õhtupoolikul kostitasid majutus­pered meid hõrgutistega, mille nad olid valmistanud meie retseptide järgi.
Reis oli lahe, huvitav, hariv ja lõbus. Maikuus ootame Hiiumaale oma sõpru Saksamaalt, Hispaaniast ja Kreekast.
Reisil osalesid Käina kooli 9. klassi õpilased Kristelle Platov, Meribell
Rüütel, Kermo Jääger ja Martin
Kääramees, 8. klassi õpilased
Hildegard Martin ja Teele Pilnik. Koos õpilastega tegid reisi kaasa käsitöö- ja kodunduse õpetaja Kaili Saarna ja allakirjutanu, projektijuht Maris Varik.
MARIS VARIK
õpetaja

Uudised

Hiiumaa karu on taas liikvel ja jäi eile õhtul Sigala külas Jörgen Novitski kaamera ette. Videot jagas naabrimees Jaanus Marrandi. Karuvideo üles võtnud Jörgen...

Politsei-ja piirivalveametile tehtud teate kohaselt on tänaseks endine Kärdla osavallavanem Aivar Viidik kahe viimase kuu jooksul kasutanud kahel korral isikliku auto tankimiseks kütusekaarti, mis...

Paar kuud kestnud remonditööde järel on Kõpu suvepood avamiseks valmis. Coop Hiiumaa juhataja Kaja Antons ütles, et kauplus plaanitakse avada kolmapäeval, 22. mail. Müüjatena...

Uudised

Hiiumaal on üle nädala püsinud paigal eriti haruldased linnud kaugelt Kanadast – kaks väikest lumehane (Anser rossii), kes seltsivad rändel olevate hanede ja lagledega....