Jälgi meid

UUDISED

Roograhu valmistub suveks

Roograhu sadamas käivad süvendustööd ja tänavusest saavad sadamasse sisse ka suurema, kuni 2,5 meetrise süvisega jahid; seni oli siia asja vaid kuni 1,8meetrise süvisega alustel.
Päeval, mil allakirjutanu süvendustöid vaatamas käis, müttas sadamasuus süvendajalaev. Kopp merre, pisut nõrutamist ja kopatäis muda kõrvale rannavallile – nii see töö paraja ladina saatel käis. Aeg-ajalt tõstis laevamees tugipostid kettide raginal välja ja tagurdas sadamasse sissepoole.
OÜ DAGOsan juht Märt Varblane ütles, et ettevõte sai viie päevaga sadama süvendatud. Kogu pinnas, mis vaja, on merest välja tõstetud, nüüd tuleb see kaldalt teisaldada.
Süvendustöödeks, parkla pindamiseks, duši ja inva-WC ruumide rajamiseks sai Roograhu sadam toetust Euroopa regionaalarengu fondi väikesadamate võrgustiku arendamise meetmest.
Võimalused avarduvad
Pühalepa vallas, otse Kärdla lennujaama kõrval asuvast sadamast ja selle arendusplaanidest rääkis Jari Lindroos, kes on sadama omanik 2011. aastast. Lindroos ütles, et otsust, see Hiiumaa väikesadam ära osta, pole ta kunagi kahetsenud. Pigem on see tema jaoks põnev eesmärgi poole liikumine.
“Loomulikult on üllatusi ka olnud – ma ei arvanud, et meie pitsarestoran nii populaarseks saab. Me ju tegime ikka sadamat,” ütles Lindroos ja lisas, et põhi­sissetuleku annabki restoran, mitte sadam.
Mullu oli külalisaluseid ka vähem kui aasta varem. Lindroos oletas, et üheks põhjuseks oli mullu avatud Kärdla sadam.
Teiseks terve suve valitsenud idatuuled, mis viisid merevee taseme alla. “Seepärast me ei julgenud suuri aluseid vastu võtta ja suunasime kõik suurema süvisega purjekad Kärdla sadamasse,” selgitas Lindroos. Pärast süvendustöid on sellele murele lahendust loota. “Turvalisus on põhiline, et alustel oleks siia turvaline tulla,” lisas omanik.
Külalisaluste hulka piirab ka kaikohtade arv: sadamas on kuni kümme külaliskohta ja kodusadamaks on Roograhu 12–14 alusele.
Lindroos sõlmis rendilepingu Kärdla lennuvälja endise garaaži kasutamiseks ja uue teenusena pakub seal alustele hoiukohti ja talvist remondivõimalust.
Elustiiliettevõtlus
Miljonäriks niisuguse ettevõtmisega muidugi ei saa – pigem on see elustiiliettevõtlus, ütleb Lindroos, kes tööl olles elab sealsamas, sadama hotellimajas ja omab ka maakodu Haapsalu lähedal.
Jari ütleb, et tema Soome sõbrad teda selle valiku pärast hulluks ei pea, pigem mõned kadestavad. Enamgi veel – Lindroos kavatseb maha müüa oma pitsarestorani ja hotelli Helsingist
u 60 km läänes asuvas Inkoo sadamas, et end veel rohkem Eesti ja Hiiumaaga siduda.
Ka Inkoos oli ta enda sõnul oma pitsarestoraniga tee­rajaja – õpetas inimesed ehtsat pitsat armastama.
Lindroos ütles, et talved on Hiiumaa ettevõtja jaoks pisut rasked, kuid sellest hoolimata hoiab ta restorani lahti ja põhitöötajad palgal. “Suvel kui külastajaid on palju, on see-eest jälle lihtsam: personaliga on lihtsam, sest mul on kogenud töötajad. Kui söögikoht ainult suvel lahti on, siis ei tea kunagi, kust sa töötaja saad,” nimetas Lindroos ühe selge plussi, miks ettevõtte raudvarale peab tööd pakkuma aastaringselt.
Aastaringseid töötajaid on söögikohas kolm, suvel võetakse palgale seitse-kaheksa lisaks.
Selle suve uudis on, et külastajatele seatakse suvine kalarestoran sisse sadama paadikuuri. Põnevad lauad-pingid tellis omanik puutöömeistrilt Kalle Talvilt ja seintele tulevad Jarmo Vehkakoski tuletornipildid. Juba on kohal suurem osa köögiseadmetest ja kalatoidud hakkavad valmima tellija silme all nagu teises majas tehakse pitsasidki.
Kala toovad restoranile kohalikud kalurid, kahel neist on paadikoht Roograhus. Mis kala just külastajate lauale sattub, sõltub hooajast.
“Värske kala tehakse toiduks kohapeal,” kinnitas omanik ja näitas oma katkiseid sõrmeotsi: “Kakskümmend kilo ahvenat fileerisin täna.”

Veel lugemist:

UUDISED

Rukki kanali hooldussüvendustööde hanke võitnud Insener­ehituse AS teatas kolmapäeval, et on tööks valmis, ent muutlike ilmastikutingimuste tõttu pole olnud võimalust süvendamisele eelnevate tuukritöödega alustada....