Klientide rahulolu parvlaevateenusega kasvas, vähem oldi rahul Hiiumaa liini sõiduplaaniga, liiga kõrgeks peeti toidu ja kaupade hindu.
OÜ TS Laevad tellis aasta lõpus klientide rahulolu-uuringu, et hinnata pakutavate teenuste kvaliteeti. Võrreldes aasta varem läbi viidud samasuguse uuringuga, on klientide rahulolu parvlaevateenusega kasvanud.
TS Laevade teenindus- ja müügivaldkonna juhi Pille Kauberi sõnul hõlmas mahukas uuring paljusid erinevaid parvlaevateenusega seotud aspekte. Klientidelt uuriti, kui sobiv on parvlaevade sõiduplaan, kuidas ostetakse pilet, kui mugavaks peetakse e-pileti soetamist ja sadama alale jõudmist, kuidas ollakse rahul teenindusega nii sadamas, laevadel kui ka klienditoega suheldes.
“Uuringu tulemused näitavad, et võrreldes 2016. aastaga oleme oma teenuse ja teeninduse üldist kvaliteeti oluliselt parandanud,” ütles kauber.
Mõlemal liinil hinnati väga kõrgelt teenindustaset laeval, piletikassades ja klienditoes. Ka e-pileti süsteemiga rahulolu ning kasutussagedus oli mõlemal liinil kõrge ning kasvas võrreldes mullusega märgatavalt.
Kauber teatas, et kui 2016. aastal pidasid e-teenindust väga mugavaks vähem kui pooled era- ja ärikliendid, siis 2017. aastal olid vastavad osakaalud juba ligi 60 protsenti. Samuti pidasid väga heaks e-pileti kontrolli ja sadamaalale sõidu sujuvust mõlemal liinil 80 protsenti e-pileti kasutajatest.
Tulemustest järeldub, et järjekorra liikumise kiirus ei olnud 2017. aastal endiselt kummalgi liinil suureks probleemiks, seda eriti eraklientide puhul. Kaks kolmandikku mõlemal liinil sõitnud eraklientidest pidasid järjekorra liikumise kiirust täiesti sobivaks ning lisaks oli ligi 30 protsenti neid, kelle jaoks oli see pigem sobiv.
Rahulolu parvlaevade sõiduplaaniga oli kõrgem Virtsu-Kuivastu liini puhul, 80–90 protsenti. Rohuküla-Heltermaa liinil oli rahulolu väiksem – selle liini sõiduplaani pidas sobivaks 80 protsenti era- ja ligi 60 protsenti äriklientidest.
Hiiumaa ettevõtjate liidu juhatuse esimees Tanel Malk ütles, et meie ettevõtjate väiksem rahulolu praamide sõiduplaaniga on tingitud kahest asjaolust: madalperioodil ehk sügistalvel on reise vähe ja väljumiste vahel pikad ooteajad, teiseks häirib väljumis- ja ülesõiduaja muutmine igal aastal.
“Rahulolematud on pigem need ettevõtjad, kes kasutavad parvlaeva regulaarselt ja suuremas mahus nagu logistikaettevõtted ja eksportivad tootmisettevõtted, kuna kahel eelpool nimetatud põhjusel tuleb pidevalt tegeleda mitu korda aastas logistiliste süsteemide ümberkujundamisega,” nentis Malk, et ettevõtjad ja eraisikud, kes kasutavad parvlaeva harvemini, selles suuremat probleemi ei näe.
Rahulolu oli väiksem toitlustuskoha ja kioskiga laeval, mida haldavad OÜ Ahrensburg ja R-kiosk. Eelkõige pidas osa kliente kõrgeks jookidesöökide hindasid, samuti väljendati ootust näha müügil rohkem kohalikku toodangut .Uuringust selgus, et kliendid soovivad nutirakenduse muutmist kasutajasõbralikumaks ja ootavad klienditoe teenuse kvaliteedi kasvu.
Uuringus osales 1050 klienti, sh 650 eraklienti, 150 äriklienti ning telefoni ja/või meili teel klienditoe poole pöördunuid 250. Püsielanikke oli mõlema liini eraklientide seas 82 protsenti.
Veel lugemist:
JUHTKIRI
Liiga kiiresti Hiiumaa malevkonna pealiku kohalt lahkunud Roman Lukas ütleb, et Kaitseliidu peastaabiga oli mingi kokkulepe, et lahendada mingi Hiiumaaga seotud logistiline probleem. Eile...
UUDISED
Hiiumaa malevkonna pealiku tagasiastumise põhjuseks pole peresuhted, vaid midagi muud, millest Kaitseliidu ülemad rääkida ei taha, kohalikud teavad, aga rääkida ei julge, kuna arvavad,...
TRANSPORT
TS Laevade juhatuse liikme ja teenindusvaldkonna juhi Ave Metsla sõnul kasvas veebruaris nii reisijate, sõidukite kui ka reiside arv ning seda mõlemal liinil. TS...
TRANSPORT
TS Laevad teenindas jaanuaris kahel liinil kokku 104 719 reisijat ja viis üle Väinamere 56 795 sõidukit ja haagist. Võrreldes 2021. aasta jaanuariga suurenes...