Connect with us

Transport

Kihnu Veeteed uuendab kodulehte

kovatõmmis
Mandri ja väike­saarte vahel opereeriv Kihnu Veeteed teatas rekordaastast väikesaarte liinidel, kasvunumbreid näitas ka kahe suursaare vaheline liin. Parem koduleht kasvataks ettevõtte käivet ehk veelgi.
Kihnu Veeteede juhi Andres Laasma sõnul teenindati mullu mandri ja saarte vahel 236 000 reisijat. Kõige rohkem ehk ligi 73 000 inimest liikus liinil Kihnu–Munalaid, millele järgnes Vormsi liin rohkem kui 66 000 reisijaga. Samas viimase kahe aasta võrdluses oli suurim tõus Tallinna–Aegna liinil ehk 12 protsenti ja Laaksaare–Piirissaare liinil 7 protsenti.
“Möödunud aasta numbrid näitavad selgelt, et huvi väikesaarte külastamise vastu on aasta-aastalt kasvav trend,” tõdes Laasma.
Ka sõidukeid veeti üle rekordarv ehk 74 000 ehk võrreldes 2017. aastaga 3,5 protsenti enam. Kõige rohkem sõidukeid ehk 28 000 liikus Vormsi ja 23 000 Kihnu suunal.
Kasv ka Hiiumaa–Saaremaa liinil
Hiiumaal asuva Sõru ja Saare­maal asuva Triigi sadama vahel tehti eelmise aastaga 1520 reisi, veeti ligi 44 000 reisijat ja ligi 20 000 sõidukit.
Andres Laasma ütles, et 2017. ja 2018. aasta üleveonumbreid otse võrrelda ei saa, kuna 2017. aasta esimesel neljal kuul kehtis veel hõredam sõiduplaan ja reise tegi väiksem laev Subsea Seven. “Seega tuleks võrdluse aluseks võtta periood 1. maist kuni 31. detsembrini,” soovitas Laasma.
Mullu kaheksa kuuga tegi AS Kihnu Veeteed Hiiumaa–Saaremaa liinil 1118 reisi, aasta varem 1110 reisi. Üle veeti ligi 38 000 reisijat ehk ligi 3 protsenti enam kui samal perioodil aasta varem, kui veeti ligi 37 000 reisijat. Sõidukeid veeti mullu kaheksa kuuga ligi 17 000 ja aasta varem sama ajaga üle 15 000 – kasvunumbriks 8 protsenti.
Segane koduleht ajalukku
Sel aastal oli juhus, kui Hiiumaad külastanud välismaalased planeerisid sõitu edasi Saaremaale ringi, mandri kaudu. Küsimusele, miks nad otse ei lähe, tuli üllatunud vastus – kas kahe saare vahel käib laev.
Tõepoolest võõral inimesel on ilmselt raskusi isegi laevafirma nime – Kihnu veeteed – seostada Hiiumaa ja Saaremaa vahelise liiniga. Kui lüüa otsingumootorisse sõnad “Hiiumaa Saaremaa laevaliin” jõuate küll Kihnu Veeteed kodulehele, kuid seal pole sõnagi teksti inglise keeles. Samuti puudub kaart või siis selgitused, millises maakonnas asuvad sadamad nagu Sõru, Triigi, Kelnase, Ringsu, Laaksaare, Leppneeme, Roomassaare.
Andres Laasma ütles, et Kihnu Veeteede veebileht on läbimas uuenduskuuri ning tegeletakse ka uue pileti­süsteemi arendamisega. “Selline muudatus kindlasti tuleb, et piletisüsteemis hakkab nägema nii Eesti kaarti kui Sõru–Triigi liini kaarti, samuti hakatakse kuvama visuaalselt just nimelt Hiiumaa ja Saaremaa vahelist laevaliini, kus sadamate nimed toodud ära väiksematena,” selgitas Laasma. Ta kinnitas, et lisaks valmib ka inglisekeelne veeb ning uus veebileht loodetakse valmis saada enne suvehooaega.
Ettevõte Kihnu Veeteed teenindab parvlaevaliine Sviby–Rohuküla, Sõru–Triigi, Kihnu–Pärnu, Kihnu–
Munalaid, Manilaid–Munalaid, Ringsu–Munalaid, Ringsu–Pärnu, Ringsu–Roomassaare, Laaksaare–Piirissaar ja Tallinn–Aegna.

Veel lugemist:

Galerii

Traditsiooniliselt 1. mail peetava Kärdla päeva põhiürituseks kujunes linnajooks, mille võitsid Karl Johan Kastein ja Anni Kingsepp. Kultuurikeskuses peeti endise linnapeade osavõtul visioonikonverentsi ning...

Nööbist kinni

Kes tohib Hiiumaa vallavalitsuses kasutada kütusekaarti? Kas osavallavanematel on kütusekaart? Kas varasemalt (enne Aivar Viidiku juhtumit – R.V) on täheldatud kaartide väärkasutamist? Kuidas on...

Uudised

Neli aastat pole vald ohtlike jäätmete kogumisringi tellinud ja nüüdne osutas, kui suur vajadus tegelikult sellise teenuse järgi on, sest autod said enne täis,...

Digileht

Hiiu Leht 03. aprillil Eiffeli eelkäija sai 150 Ohtlike jäätmete ringil jäi ruumist puudu Kas osavallavanemal peaks olema kütusekaart? Kaks naist loovad Kärdlas ilu...