Connect with us

Uudised

Hiiumaa parvlaevadele ehitatakse uued sildumiskohad

Rohuküla ja Helter­maa sadamas ehitatakse uusi kaldarampe, kui need valmivad, on Hiiumaa liini parvlaevadel üks sildumiskoht juures.
Praegu kummaski sadamas kasutusel oleva kaldarambi kõrval oli küll veel üks ramp, aga see ei sobinud uutele laevadele, seetõttu tuli need rekonstrueerida.
Heltermaa sadamas on Insenerehituse ASi töömeestel praegu käsil kai umber 3 ääres asuva rambi metallosa vahetus.
“Selleks, et uut rampi paigaldada, tuleb kõvasti lammutada,” märkis sadama direktor Riho Sõrmus. On ju uus, Leigri ja Tiiu aparelliga sobituv ramp vanast igatpidi suurem.
Rohuküla sadamas on tööjärg sealmaal, et ujuvkraana Viiking puurib merepõhja metallvaiasid, millele uus kalda­ramp toetuma hakkab.
Sõrmus rääkis, et Rohu­külas tuleb kai juures lisaks umbes poole meetri jagu mere­põhja süvendada. Seepärast tuli eelnevalt sadamast välja tõsta betoonplokid, mis paigaldati sinna kümmekond aastat tagasi põhjaerosiooni vältimiseks. Kui süvendus ja puurimine tehtud, pannakse need tagasi.
“Osa plokke jääb sealt üle ning kuskil oktoobris tuuakse need meile ja kindlustatakse merepõhi ära,” rääkis Sõrmus.
Ka Heltermaa sadamas olid merepõhja kaitseks betoon­plaadid, kuid õhukesed. “Selleks, et neist tulu oleks, peavad plaadid olema vähemalt poole meetri paksused, muidu hakkavad need merepõhjas sõitma – laeva tekitatavad veevoolud on nii võimsad, et panevad need liikuma.”
Ehitustööde tellija ASi Saarte Liinid juhatuse liige Jaanus Tamkivi ütles ajalehele Lääne Elu, et teist kaldarampi on vaja kindluse mõttes, et seda saaks kasutada eriolukordades, näiteks kui mingil põhjusel on korraga sadamas kaks laeva või kui ilma tõttu ei saa ühte rampidest kasutada.
Kui Virtsu ja Kuivastu sadamatesse ehitati 2010. aastal uute parvlaevade jaoks kohe kaks rampi, siis Rohuküla ja Heltermaa sadamasse vaid üks. Teise kaldarambi vajadus Hiiumaa liini parvlaevade jaoks tõusis eriti teravalt päeva­korrale 2018. aasta talvel, kui madala veeseisu tõttu katkes Hiiumaa ühendus mandriga, aga Heltermaal sai silduda vaid üks uus parvlaev.
Kaldarampe rekonstrueerib Insenerehituse AS. Tööd algasid 20. aprillil ja lepingu järgi peavad rambid valmima tuleva aasta jaanuariks. Kokku lähevad ümberehitustööd maksma ligi 2 miljonit eurot.

Veel lugemist:

Uudised

Septembris Käina kandis sadu astelpajupõõsaid tühjaks teinud Hiiumaa karu kadus pildilt üsna kohe peale seda. Seevastu novembris tuli aga Saaremaalt teade, et seal on...

Persoon

Elu oleks võinud minna nii, et Annekatrin Kaivapalu õpetaks võib-olla tänagi Hiiumaal lastele eesti ja soome keelt nagu ta seda pea kümme aastat ka...

Digileht

Hiiu Leht 29. märtsil Kas karu kolis Saaremaale? Hiiumaa soovib 2-eurosele mündile Kärdla koolist Soome professoriks Toomas “Tuut” Tross :Milleks meile on vaja teatrit?...

Uudised

Seoses reisiparvlaev Soela korralise peamasinate hooldusega teenindab 1. aprillist Sõru-Triigi liini asenduslaev Reet. Reisiparvlaev Reet on liinil eeldatavasti aprilli lõpuni.