Hiiumaa Köök ja Pagar bränd võitis Eesti suurimal disainiauhindade konkursil kulla ja pronksi.
Aasta tagasi Alina Lutheri, Andres Siemi ja Piret Lauri poolt loodud bränd võitis ADC* Eesti Disainiauhinnad 2019 konkursil rebrandingu kategoorias kulla ja igapäevapakendi kategoorias pronksi.
Hiiumaa tarbijate ühistu (HTÜ) juhataja Kaja Antons rääkis, et esitasid oma tootemärgi disainikonkursile viimasel päeval. “Pelgasime pisut nii suurte nimedega rinda pista,” selgitas ta.
Ka võttis sügislaada ettevalmistamine võimaluse mandrile Noblessneri Valukotta auhinnagalale sõita. “Lootsime küll, aga ei uskunud oma võidu võimalikkust,” põhjendas ta minemata jätmist.
“Õhtul Alinalt uudist kulla ja pronksi võitmisest kuuldes tõusid rõõmupisarad silmi,” kirjeldas ta oma emotsioone läbi aegade kõige suurema disainikonkursi võidusõnumit kuuldes.
Kokku viis juhus
Antons rääkis, et uue identiteedi otsing sai alguse tõdemusest, et olemasolevaga mandril läbi ei löö. Skandinaavia stiilis, kaasaegsem lahendus, kus Hiiumaa sõnana kindlasti sees – sellised olid nende ette antud märksõnad ettevõtte uue identiteedi loojatele.
Üllatuslikult tuli lahendus n-ö ise nende juurde. “Toidumessil kohtusime Piret Lauri ja Margus Kasteiniga, kes märkasid meie ajale jalgu jäänud visuaali ning pakkusid abi uue loomiseks,” meenutas Antons koostöö algust disainimeeskonnaga. “Nende lahendus korendusaia pulkadega võitis kohe meie südamed,” kiitis ta disainerite stiilitunnetust.
Uute pakenditega alustati tööd mullu jaanuaris ja juba jaanipäevaks olid tooted uues kuues. “Olime ise oma uue brändi ja pakendite üle vaimustuses, aga no sellist edu ei osanud küll oodata,” rõõmustas Antons konkursivõidu üle. “Mida enamat tahta saakski.”
Kaks medalit
Täidetud sai eesmärk, luua Hiiumaa kvaliteetse ja eheda toidu vundamendile ehitatud tugev ja kaasaegne tootemärk, mis looks paremad eeldused konkurentidest eristumiseks ning suurendaks müügiedu.
Võiduni viinud tulemuse taga on projektijuhina OÜ Hiiumaa Köök ja Pagar turundusspetsialist Elis Lilleõis ja projektijuhi Piret Lauri poolt kokkupandud vabakutseliste tiim.
Disainerite sõnul töötati neile hingelähedase projektiga. “Hiiumaa Köök ja Pagar uue näo n-ö inspiratsioon oli Hiiumaa, traditsiooniline korendusaed on osa Hiiumaast – meie tõime selle motiivi tänapäeva,” kirjeldab disainer Alina Luther oma loodut.
“Imeline on see, et saimegi teha ilusa moodsa rahvusvaheliselt arusaadava esteetilise käekirjaga igapäevapakendi,” rõõmustab loovjuht Andres Siemi just pakendite tunnustuse üle.
Sel aastal esitati Eesti Disainiauhindade konkursile kokku 355 tööd, mis on kõigi aastate rekord, neist 152 valiti seitsme erineva žürii poolt edasi finaali.
Võidutööd konkureerivad järgmisel aastal Barcelonas ADC* Europe disainiauhindadele.
Märtsikuisel reklaami- ja turunduskonkursil Kuldmuna pääses bränd Hiiumaa Köök ja Pagar finaali lõppvalikusse samuti mõlemas kategoorias.