Regula tegi merel ühe vähe äkilisema manöövri, mis reisijaid ehmatas ja tekitas küsimusi: Kas keegi eksis? Kas me sattusime ohtu?
Selgub, et ohtu polnud, Regula andis puidulaevale lihtsalt teed.
Puhkepäeva pidava kapteni käest polnud võimalik lisainfot küsida, kuid juhtunut selgitas põhjalikult Heltermaa ja Rohuküla sadamate direktor Riho Sõrmus.
Huvitav oli teada saada, et merel kokkupõrgete vältimiseks peabki laev tegema kiireid liigutusi ja vältima aeglasi. Ikka selleks, et teise aluse kapten näeks – talle tehakse tee vabaks. Või vastupidi – vastutulev laev pole teda veel märganud ega kokkupõrke vältimiseks midagi ette võtnud.
Selleks, et reisijate murelikke küsimusi vältida, piisanuks kui kapten oleks hetk enne manöövrit öelnud valjuhääldisse, et vabastame teisele laevale tee ja tuleb natuke äkilisem pööre. Samuti nagu ta pärast manöövrit vabandas, et sildumine manöövri tõttu hilineb.
Kui reisijad oleks sellest ette teadnud, poleks laeva äkiline pööre reisijaid ehmatanud.
Inimesel on kaasasündinud hirm ootamatuste ja teadmatuse ees ning teadmine on alati parem kui mitteteadmine.
24. mai 2013