SA Hiiumaa Sadamad nõukogu esimees Margus Kastein ütles Hiiu Lehele, et Sven Kriggulsoni otsus juhatuse liikme kohalt tagasi astumise kohta oli esitamise hetkel, 8. juunil mõnevõrra ootamatu, kuid see teema on olnud arutusel ka varem.
“Töö sadamas on raske, eriti suvel, kui tuleb väljas olla hommikust õhtuni, samuti on juurde tulnud projekte ja sadamaid,” ütles Kastein, et mõistab otsust.
Sven Kriggulson oli SA Kärdla Sadam juhatuse liige 2014. aasta augustist ja praegune SA Hiiumaa Sadamad juhatuse liikme leping kehtib 1. augustini.
Sven Kriggulsoni enda sõnul küpses sadama juhatuse liikme kohalt lahkumise mõte pikema aja jooksul, vaikselt ja oli pigem ootuspärane.
“Minul isiklikult on asju, igasuguseid tegemisi järjest juurde tekkinud ja ma pidin tegema valikuid, mida teha ja mida mitte teha. Ees on väga kiire suvi – meil on ju marjakasvatus ja see võtab nii suure osa ajast, et ei saa kõigi tegemistega jätkata,” tõdes Kriggulson, et tema töötunnid on pikka aega ületanud normaalse piiri.
Sihtasutuse tööde kohta ütles ta, et need ei jää pooleli, vaid kõik on parasjagu sellises seisus, mille pinnalt on lihtne edasi liikuda.
Kuigi Kriggulson lõpetab töö sihtasutuse juhina, jätkab ta Smart Marina projektijuhina kuni projekti lõppemiseni järgmise aasta jaanuaris.
Kasteini hinnangul on sihtasutuse juhatus ja nõukogu liikmed teinud viljakat koostööd. “Mitmed projektid on selles faasis, et tuleb hakata ehitama ja Sven on tugevat tööd teinud projektirahade Hiiumaale toomiseks – sellest sõltub, kui palju sadamates ehitada saab,” tunnustas ta Kriggulsoni panust.
“Õnneks meil oli väga hea nõukogu liige kõrvalt võtta ja see lahendas praegu nõukogu jaoks olukorra väga mugavalt ära,” oli Kastein rahul, et Liina Härm võttis vastu ettepaneku asuda tööle sihtasutuse juhatuse liikmena.
Nõukogu sõlmis Liina
Härmiga tähtajalise juhatuse liikme lepingu kuni 31. detsembrini. Juhatuse liikme avaliku konkursi kuulutab nõukogu välja hiljemalt oktoobris.
Liina Härm on omandanud väikesadama spetsialisti eriala Hiiumaa ametikoolis ja kõrghariduse Eesti Mereakadeemias hüdrograafia erialal. Härm spetsialiseerus laevateede ja navigatsioonimärgistuse projekteerimisele ning töötas kuus aastat veeteede ameti laevateede osakonnas.
“Sealt sain muuhulgas kontaktvõrgustiku, mitmekülgsed teadmised Eesti sadamate, ranniku ja veealade kohta ning vaatasin kooskõlastamiseks läbi kümneid sadamate ehitusprojekte,” kirjeldas Härm oma tööalast tausta.
Hiiu Purjelaeva seltsi liikmena on Härm aastaid olnud osaline mitme merendussündmuse korraldamisel, samuti seotud väikesadamate arendusprojektidega Orjakus
ja Tärkmal, pidanud loenguid PRIA kalanduse ja EASi väikesadamate toetusmeetmete taotlejatele ning osaleb eksperdina Eesti mereruumi planeeringu töögrupis. Härm jätkab õpinguid Tartu Ülikoolis geoinformaatika ja kartograafia magistriõppes.
Uue töö kohta ütles Härm, et sadamate majanduslikule jätkusuutlikkusele lisaks seab ta eesmärgiks sadamate ühiskondliku rolli tugevdamise.
SA Hiiumaa Sadamad eesmärgiks on majandada ja arendada Kärdla, Orjaku, Sõru ja Ristna külalissadamaid. Sihtasutuse nõukogusse kuuluvad lisaks
Margus Kasteinile veel
Toomas Kokovkin, Indrek Kääramees, Sven Nuutmann, Indrek Ulla, Aivar Viidik ja Katrin Visnapuu.