Sel kolmapäeval algasid mandri ja Hiiumaa vahelises Rukki kanalis süvendustööd, mis transpordiameti kinnitusel toimuvad öisel ajal ja parvlaevaliiklust ei häiri.
Tavapärase hooldussüvenduse käigus eemaldab imurlaev TSHD Vlieree kanali põhja kogunenud setted, mille järel on taas tagatud kanali minimaalne sügavus 5,2 meetrit EH2000 kõrgussüsteemis. Juulis tehtud hüdrograafilise mõõdistuse järgi oli seal väikseim sügavus 4,9 meetrit.
“Rukki kanali põhja ladestub pidevalt setteid, mida me eemaldame sealt korralise hooldamise käigus iga kahe aasta tagant, selleks et parvlaevad saaksid ka madalama veetaseme korral probleemideta liigelda,” ütles ameti laevateede osakonna juhataja Kert Süsmalainen.
Süvendustööd tehakse öisel ajal, mil parvlaevaliiklust ei toimu. Enne parvlaevaliikluse algust mõõdistatakse süvendatud ala üle ja veendutakse, et piisav sügavus on tagatud. Parvlaevadele ning Rohuküla sadamale edastatakse igal hommikul ülevaade sügavustest kanalis.
Süvendustööd lähevad maksma 400 000 eurot, millele lisandub käibemaks. Süvendustöid teeb transpordiameti hanke võitnud Insenerehituse AS. Töödega loodetakse valmis saada mõne nädala jooksul, ametile tuleb need üle anda hiljemalt 15. novembril.
Rukkirahu ehk Rukki kanal on 2,5 kilomeetri pikkune lääne-idasuunaline kanal Rohuküla sadama lähedal, Rukkirahu saarest põhja pool. Viimati tehti kanalis hooldustöid 2020. aastal, mil need läksid maksma 379 000 eurot ilma käibemaksuta.
Toimetaja
HARDA ROOSNA