Laupäeval, 17. aprillil jäi Rohukülast kella kümnesest väljumisest maha 102 liinimeetrit sõidukeid ja tehti esimene lisareis.
“Vastavalt kehtivatele tüüptingimustele korraldatakse lisareis siis, kui sadamas on ootel rohkem kui sada liinimeetrit sõidukeid,” selgitas Hiiumaa liini teenindusjuht Moonika Teras. Ka oli järgmise graafikujärgse väljumiseni aega rohkem kui kaks tundi ja reisi jaoks oli olemas sõidugraafikust vaba parvlaev. Kuna laupäeval olid kõik need tingimused täidetud väljus Rohukülast lisareis kell 11.30. “Terve nädalavahetuse peale oli kella kümnene reis ainuke, millest maha jäädi,” märkis Teras.
Teenindusjuhi andmetel on Hiiumaal toimuvate ehitustega seoses rohkem liikumist nädala sees, laupäevastel reisidel aga olid peamiselt väiksed sõiduautod. “Kuna ilmad lähevad kevadisemaks, siis võib arvata, et maakodude omanikud külastavad järjest rohkem Hiiumaad ja kindlasti oli möödunud nädalavahetusel ka koolivaheajaks saarele sõitjaid,” ütles Moonika Teras.
Sotsiaalmeedias tehtud võrdlus 18. aprilli piletimüügi kohta näitas ilmekalt, et Hiiumaalt ja Hiiumaale pääsemiseks tuleb eelmüügist pilet ära osta, samal ajal Muhu- ja Saaremaal pole ülesaamisega muret – sõiduauto ja veokikohad olid läbi müüdud vaid kell 17 Kuivastust väljunud reisile.
Ka teisipäeval, 20. aprillil oli suhteliselt suvalisel ajal, kell 14.30 Heltermaalt väljunud laev pilgeni täis ning stividorid ehk paigutajad ütlesid, et viimasel ajal käib kogu aeg “igavene pakkimine”, et sõidukeid laevas ära mahutada.
HELJA KAPTEIN