Moodsale teraskorpusega neljamastilisele kaubalaevale “Läänemaa” pandi pidulikult kiil 6. detsembril 1919 Tallinnas Peetri (Noblessneri) Laevatehases.
Laeva projekteeris üks asjatundlikumaid laevaehitusinsenere kaptenleitnant Nikolai Link, vastavalt kindlustusseltsi Saksa Lloyd kõrgeima klassi nõuetele. Laev valmis ja tegi eduka proovisõidu 5. augustil 1922. 1928. aasta märtsis jäi “Läänemaa” Naissaare lähedal kõvasse jääpressi ning pääses vaevu hukkumisest. Põhjaliku remondi käigus Saksamaal muudeti laev kolmemastiliseks mootorlaevaks. 1935. a töötas “Läänemaa” kaptenina Jausast pärit Alfred Sergo (1895–1989). 1947. aastal paigaldati Loksa laevaremonditehases laevale uus 400 hobujõuline peamasin ning jäeti alles kaks masti ja kolm kaubapoomi. Aastail 1954–1955 remonditi laeva Leningradis, paigaldati uus ahtriehitis ja vahetati täielikult välja lossimis-laadimissüsteem, paigaldati raadio- ja elektrinavigatsiooniseadmed. Laeva elutee lõppes 1970. Laevale pühendatud 90 senti maksev postmark ilmus 9. juunil.
Väljaande kujundas Eesti Meremuuseumi kunstnik Roman Matkiewicz. Postmargil näeme laeva neljamastilise purjelaevana. Hilisemate ümberehituste käigus toimuvatest muutustest saab ülevaate maksimumkaardi ja esimese päeva ümbriku kaasabil. Marke tehti Vaba Maa trükikojas 20 000 ning eile oli selle ilmumise puhul Tallinnas Toompea postkontoris kasutusel päevakohane eritempel.
Elmo Viigipuu