Nädalavahetusel toimunud uhiuue Käina kardiraja avavõistlusel osales 18aastane kardisõitja Markus Kajak. Profitasemel sõitev sportlane on juba kaks korda nimetatud Eesti parimaks kardisõitjaks ning OK-klassis tõusnud neli korda Eesti meistriks. Euroopa meistrivõistlustel saavutas Kajak kõrge kuuenda koha.
Viis aastat tagasi kardisõiduga alustanud Kajak tegeles varem motokrossiga ning kardisõidu juurde juhatas ta isa. “Käisin ühe korra karditrennis ja sealt edasi hakkaski lumepall veerema,” rääkis Markus võistlejate bussis antud intervjuus.
Ratastel hobi veeres isegi nii hästi, et nüüdseks on Kajak vahetanud OK-klassi masinad KZ2-klassi vastu ja edukalt osalenud mitmel Euroopa võistlusel. Oma lemmikvõistlusena meenutas ta eelmisel hilissügisel Itaalias toimunud Winter Cupi. “Sain esimese poodiumikoha väljaspool Eestit ühel väga hea tasemega Euroopa võistlusel,” ütles ta. Markus on võistelnud ka Hispaanias, Saksamaal, Belgias, Portugalis, Soomes ja Rootsis.
Reisimise ja võistlemise kõrval on Markusel pooleli gümnaasiumiõpingud. Õpingutega järje peal püsimiseks tuleb noormehel endal palju vaeva näha. “Eks õpetajad üritavad vastutulelikud olla, aga pean ikkagi ise hästi palju pingutama,” ütles Markus ja lisas, et proovib vabal ajal ka sõprade keskel aega veeta ja koos perega olla. “Eks see graafik natuke tihe ole.”
Oma suurimaks motivaatoriks nimetab Markus iseennast: “Iidoleid mul kardimaailmas väga ei olegi – üritan alati iseendast parima anda.”
Raja ääres on Markusel abilisteks tema tiimi, AIX Racing Teami liikmed, kes näevad kõike seda, mida sõitja ise tähele ei pane. “Mehhaanik aitab mul karti seadistada, tiimiboss toetab samuti ning pärast sõitu saab konkurentidega end võrrelda – tiimikaaslastega saame arvutist enda sõite analüüsida. Aitame üksteist igatpidi,” rääkis Kajak.
Käina kardirada meeldis
Rahvusvahelistele standarditele vastaval Käina kardirajal Markusele sõita meeldis. “See rada on kindlasti üks Eesti parimaid, mis praegu tehtud on – väga tehniline rada, mis vajab palju keskendumist,” hindas Markus. Võistluse tulemuste kohta ütles Markus, et tal läks normaalselt: “Kvalifikatsiooni võitsin ära, esimeses eel-
sõidus tegin väikese vale-stardi, teise eelsõidu suutsin võita.” Lõppkokkuvõttes oli Kajak kolmandal, sarja arvestuses teisel kohal.
Paduvihma ja äikesetormiga toimunud võiduajamisel sõitsid mõned võistlejad teelt välja. Markuse sõnul ei tähenda see, et võistlus selle väikese viperuse tõttu läbi oleks. “Kui suudad kardi käima lükata, siis saab edasi sõita,” selgitas ta. Vihmase ilmaga ongi tema sõnul lihtne vigu teha, sest võib tekkida vesiliug, mida ette näha ei saa. Samuti raskendavad sõidu-olusid suured veelombid.
Kuhu edasi?
Noor kardisõitja ütles, et soovib tulevikus väga osaleda Prantsusmaal Le Mans’is 24-tunni võidusõidul. Tegemist on võistlusega, kus kahest või enamast sõitjast koosnevad tiimid sõidavad järjest terve ööpäeva ühe ja sama masinaga. Selline võistlus testib nii sõiduki vastupanu kui ka inimvõimete piire. Peaaegu sajandat korda toimunud võistlus on eneseületus iga võidusõitja jaoks.
Markus ütles intervjuu lõpetuseks, et loodab natukene kiirema auto rooli saada ning kindlasti jätkab teekonda kardisõidus. Juba septembris toimuvad Prantsusmaal maailmameistrivõistlused, millest Markus Kajak osa võtab.
DEMI KRUUSMANN
reporter-praktikant