Tänavune tippnädalavahetus sujus parvlaevaliikuses ladusalt.
Numbrid näitavad, et juulikuu eelmiste nädalatega võrreldes oli rahvast isegi vähem liikumas. Tõsi küll, pühapäeval, kui tulijad soovisid kõik korraga saarelt lahkuda, löödi taas üleveorekord.
Oma osa on kahtlemata arukatel laevareisijatel, kes püüavad saarele tulla varem ja jääda kauemaks.
Ka on suurürituste, Hiiumaa kohvikutepäevade ja Kärdla ratsupäevade korraldajad teinud head koostööd vedajaga.
Ka laevafirma strateegia – müüa pool laeva ette broneeringutena välja ja ülejäänu üldjärjekorras – töötab hästi.
Loomulikult on hiidlased “või sees”, et siinse liini parvlaev Hiiumaa on kirjas vedaja ja ministeeriumi sõlmitud lepingus. Muidu seilaks ehk seegi Saaremaa Laevakompanii alus Saksamaal nagu sõsarlaev Muhumaa, mis alustab Elbe jõel tööd 19. augustil. Ja peaksime läbi ajama mõne pisemaga.
Pisut annaks asja ka parandada – juhid võiksid liigeldes ja autosid parkides natuke rohkem mõelda jalakäijate peale.
Hiiu vald aga võiks Kärdla linna territooriumile niisuguste rahvarohkete pidude ajal välja panna pisut rohkem prügikonteinereid ja välitualette. Pole ju sünnis kallist külalist hätta jätta. Sama ebaviisakas on kogu seda koormat toitlustusettevõte õlule panna.
7. august 2015