Hiiu Lehe poole pöördus murelik autojuht, kes küsis, kas Suurepsi kruusakarjäärist Kärdla sadamasse kive vedavad autod peavad ikka kinni 40 tonnise täismassi nõudest ega lõhu uusi maanteesid.
Kärdla politseijaoskonna juht vanemkomissar Avo Kail ütles, et neid autosid on kontrollitud pisteliselt ja mitmel korral ning siiani ei ole raudkividega veokid ülekaalus olnud. “Suured kivid ei täida koormat täielikult. Kivide vahele jääb väga palju tühja, aga peale vaadates tunduvad tõesti koormad suured,” selgitas Kail.
Käisime Kärdla sadamas asja uurimas. Veoautojuht, kes parajasti kaalule sõitis, ütles, et tema auto kaalub koos kividega 40 tonni, sellest kivikoorem u 26 tonni. Samasugused numbrid olid kirjas ka kaalupäevikus.
SA Kärdla Sadam esitas keskkonnaametile vee erikasutusloa taotluse Kärdla jahisadama muulide ja kaide ehitamiseks, mille käigus uputatakse veekogu põhja lubja- ja graniitkive ning betoonelemente kokku kuni 58 000 m³, sellest graniitkive 29 000 m³.